11 Semne Care Îi Vorbesc Profesorului Despre Educația Deficitară a Unui Elev
Comportamentele problematice ale elevilor sunt adesea asociate cu o educație deficitară, iar experții sugerează că aceste comportamente pot deriva din neglijență, nevoi neîmplinite și traume din copilărie. Aceasta nu este doar o chestiune de alegere personală; multe dintre experiențele neplăcute pe care le au în clasă sunt simptome ale eșecurilor părinților sau ale unei vieți familiale instabile. Există mai multe moduri prin care profesorii pot identifica instantaneu un elev care nu a fost crescut corespunzător, iar aceste comportamente nu sunt vina copiilor, ci mai degrabă o combinație nuanțată de traumă, lupte emoționale interne și neglijență.
1. Nu spun niciodată „te rog” și „mulțumesc”
Unul dintre semnele evidente că un copil nu a fost crescut bine este lipsa manierei de bază, precum exprimarea recunoștinței. Aceasta provine adesea dintr-un sentiment de egocentrism sau dintr-o atitudine de privilegiu cultivată în familie.
2. Privesc greșelile ca pe eșecuri
Elevii care cresc în medii cu așteptări nerealiste pentru succes pot dezvolta o stimă de sine scăzută. Dacă părinții le fac să se simtă rău pentru fiecare greșeală, aceștia pot evita asumarea responsabilității și pot recurge la diverse strategii pentru a evita disconfortul perceput al eșecului.
3. Vorbesc obraznic
Comportamentul de a vorbi obraznic, de a refuza să respecte instrucțiunile sau de a jigni autoritatea este un alt semn că un copil nu a fost crescut bine. Acești copii caută control și autonomie, dar acest comportament devine distructiv atunci când duce la lipsa respectului.
4. Sunt răi cu alți copii
Copiii care se confruntă cu nevoi emoționale neîmplinite acasă pot ajunge să fie iritabili și resentimentali, ceea ce se poate manifesta prin bullying sau comportamente crude. Aceasta este adesea o modalitate de a face față durerii emoționale.
5. Distrug sau fură materiale din clasă
Comportamentele de vandalism și neglijarea proprietății altora sunt semne că un copil nu a fost crescut să respecte limitele și responsabilitatea. Aceștia pot manifesta o lipsă de respect față de bunurile materiale din clasă.
6. Încercă să manipuleze profesorii
Elevii care folosesc manipularea pentru a obține ceea ce doresc, precum compararea situației lor cu alte clase, indică o lipsă de respect față de autoritate. Aceasta se poate traduce printr-o neînțelegere a puterii sănătoase a profesorului.
7. Sunt disperați după atenție
Elevii care se laudă, se compară cu alții sau acționează exagerat pentru a atrage atenția pot face acest lucru din cauza nevoilor emoționale neîmplinite de acasă, căutând validare în mediul școlar.
8. Nu sunt motivați
Copiii care nu primesc suport emoțional sau încurajare acasă pot să nu fie motivați să muncească din greu la școală. Comportamentele precum procrastinarea și găsirea de scuze sunt indicii clare că un copil nu a fost crescut să aibă autodisciplina necesară.
9. Refuză să-și ceară scuze
Copiii învață empatia prin comportamentul modelat de părinți. Lipsa empatiei și a dorinței de a-și cere scuze după ce rănesc pe cineva sunt semne că un copil nu a fost crescut în mod corespunzător.
10. Împrăștie zvonuri sau creează dramă
Comportamentele de bullying sau bârfa pot reflecta nevoia de putere și control pe care copiii nu le au acasă, manifestând o lipsă de empatie și responsabilitate.
11. Nu au simțul limitelor cu adulții
Copiii care depășesc limitele cu profesorii sau care se simt confortabil să împărtășească informații personale pot căuta suportul emoțional pe care nu-l primesc acasă.
