Digitalizarea în Estonia: Mai mult timp pentru activități practice pentru copii
Digitalizarea serviciilor publice și a sistemului educațional din Estonia oferă copiilor mai mult timp pentru activități practice și personale. Un exemplu semnificativ este că, în Estonia, copiii au acces la semnătura digitală de la vârsta de 7 ani, o măsură reglementată prin lege care reflectă încrederea statului în tehnologie.
Victor Guzun, fost ambasador al Republicii Moldova la Tallinn, a explicat că digitalizarea are un impact pozitiv asupra vieții de zi cu zi și asupra sistemului educațional. Guzun a subliniat că această abordare permite părinților să se ocupe de ceea ce le place, fără a pierde timp cu mersul la instituții publice. „Eu vreau să alerg dimineață, vreau să stau cu copilul meu”, a declarat el.
Guzun a menționat că digitalizarea nu se limitează doar la interacțiunile cu administrația publică, ci se extinde și în educație, oferind copiilor acces la platforme digitale care le permit să își organizeze timpul eficient. „Copilul meu, utilizând servicii digitale, are mult mai mult timp să se ocupe de chestii practice, să modeleze ceva, să meargă la un curs de robotică, să meargă la un curs sportiv”, a adăugat diplomatul.
Acest model de digitalizare eliberează resurse esențiale, precum timp și energie, care pot fi redirecționate către dezvoltarea personală și activități relevante, atât pentru copii, cât și pentru părinți. „Se eliberează un volum enorm de mare de timp și de resurse pentru a se ocupa de ceea ce merită, nu de ceea ce ești obligat să faci”, a concluzionat Guzun.
