Ministrul de Finanțe dezvăluie detalii despre taxa auto și așteaptă sugestii de la cineva special!

Daniel
Moderator Daniel
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Ministrul de Finanțe dezvăluie detalii despre taxa auto

Taxa auto trebuie să fie corelată cu alte modificări ale sistemului fiscal, iar până în prezent nu s-a stabilit o formulă de calcul, afirmă ministrul Finanțelor, Tanczos Barna. El subliniază că propunerile în acest domeniu ar trebui să vină din partea autorităților locale.

„Nu s-a stabilit formulă de calcul și nu am avut discuții concrete cu reprezentanții autorităților locale, asociația comunelor, asociația orașelor sau municipiilor, pentru că trebuie să vină la pachet cu celelalte modificări ale sistemului fiscal. Cu siguranță, la momentul oportun, o să avem o dezbatere și pe această temă. În principiu, propunerile trebuie să vină din partea acestor asociații, deoarece primăriile sunt cele care aplică și implementează colectarea acestor taxe locale”, a declarat Tanczos Barna, la briefingul de la finalul ședinței de guvern.

Ministrul Finanțelor a declarat anterior că România a promis în 2021, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), o reformă în ceea ce privește taxarea mijloacelor de transport poluante. Acesta a menționat că cei care poluează mai mult ar trebui să plătească mai mult, având în vedere, de asemenea, gradul de suportabilitate și puterea de cumpărare a cetățenilor.

„România a promis în 2021, prin PNRR, că va face o reformă în ceea ce privește taxarea mobilității sau a mijloacelor de transport poluante, care emit dioxid de carbon și gaze cu efect de seră. Proporțional, cele care emit mai puțin vor fi impozitate cu impozit mai mic. Sarcina este la Ministerul Transporturilor pe tot ce înseamnă mobilitate verde și reducerea emisiilor de carbon. Există deja câteva propuneri și proiecte elaborate pe impozitarea transportului de marfă, în funcție de distanță și tonaj”, a explicat Tanczos Barna.

Publicitate
Ad Image

El a adăugat că discuțiile trebuie purtate și cu autoritățile locale, deoarece acestea sunt responsabile de aplicarea taxelor locale. „Impozitul pe mijloacele de transport este un venit al autorităților locale și trebuie gândit astfel încât cei care poluează mai mult să plătească mai mult, iar cei care folosesc mașini nepoluante să nu fie tratați la fel ca un cetățean care aduce o mașină mai veche din străinătate”, a continuat ministrul.

În privința taxei pentru persoane fizice, Tanczos Barna a precizat că este complicat să se taxeze în funcție de kilometrii parcurși, astfel că ar trebui să se meargă pe norma de poluare și vechimea mașinii, într-o colaborare strânsă cu autoritățile locale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *