Președintele Colegiului Psihologilor: Specialiștii sunt nedumeriți de eliminarea evaluării psihologice pentru profesori
Specialiștii în psihologia muncii și psihologia organizațională și-au exprimat surprinderea față de decizia de eliminare a testării psihologice pentru cadrele didactice. Președintele Colegiului Psihologilor din România, Edmond Cracsner, a declarat că psihologii din acest domeniu privesc cu multă nedumerire această măsură, având în vedere importanța evaluării psihologice în educație.
„Evaluarea psihologică, psiho-aptitudinală a cadrelor didactice se încadrează în zona psihologiei muncii și organizaționale. Este surprinzător că, în acest secol, în aceste condiții sociale și economice, evaluarea psihologică este scoasă pentru un segment extrem de important din angajații în educație”, a afirmat Cracsner.
El a subliniat că în prezent reglementările privind testarea psihologică a cadrelor didactice nu sunt bine stabilite. Conform legii educației naționale, ar trebui să existe comisii de evaluare formate din medici și psihologi care să realizeze expertiza capacității de muncă, dar un ordin comun al ministrului Educației și ministrului Sănătății, care să reglementeze acest aspect, nu a fost emis până acum.
Cracsner a explicat că un ordin comun al ministrilor ar putea clarifica modul în care se obține certificatul medical pentru cadrele didactice și didactice-auxiliare din învățământul superior, stabilind că evaluarea psihologică ar fi posibilă în urma unei recomandări din partea medicului specializat în Medicina Muncii.
„Orice angajator, indiferent de domeniu, ar trebui să conștientizeze necesitatea unei evaluări corecte și profesionale, atât medicale, cât și psihologice, pentru a garanta o performanță mai bună a angajatului. Costurile raportate la beneficii ar fi extrem de mici, iar rezultatele și performanțele ar demonstra eficiența acestui proces”, a concluzionat președintele Colegiului Psihologilor.
