Inaugurarea primului tronson de cale ferată modernizată dintre Lugoj și Timișoara
Circulația trenurilor pe primul kilometru de cale ferată modernizată, de pe tronsonul Lugoj-Timișoara, a fost deschisă. Sectorul de cale ferată face parte din magistrala CFR, care se modernizează cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Noul tronson, realizat de constructorul spaniol FCC Construccion, pornește din zona Gării din Lugoj și se extinde până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan din municipiu, având o lungime de peste 800 de metri. Pe segmentul finalizat au fost instalate două macazuri și stâlpii de susținere pentru panourile fonoabsorbante, menite să reducă zgomotul produs de trenuri în zonele locuite.
„Începând cu 14.04.2025, se va circula pe prima porțiune de cale ferată modernizată din stația Lugoj. Segmentul de circulație modernizat în totalitate de pe firul 1, cap X al stației Lugoj, a fost pus în circulație prin racordarea la vechiul fir, pe distanța acestuia regăsindu-se montate și 2 aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc și Hydrolink. În prima fază, se va circula cu restricție de protecție, având în vedere că urmează demararea lucrărilor de demontare a firului II”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Tronsonul Lugoj-Timișoara din magistrala Caransebeș-Arad este cel mai avansat dintre cele 4 loturi în care a fost împărțit întreg traseul CFR aflat în reabilitare, având o realizare de aproape 30%. Pe tronsonul Caransebeș-Lugoj, s-a trecut la organizarea de șantier, iar primele intervenții vor începe cu reparații la liniile din triajul gării Caransebeș (județul Caraș-Severin). Lucrările s-au intensificat în zona Gării de Nord din Timișoara, iar pe lotul 4, Timișoara-Arad, se execută lucrări la terasamentele CF, pasaje și poduri, fiind avansate lucrările la podul de peste râul Mureș.
Întreaga magistrală Caransebeș-Lugoj-Timișoara-Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu fonduri europene prin PNRR, în valoare de aproape 9 miliarde de lei, și a fost împărțită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026.
La finalizarea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.
