Franța se ridică împotriva Meta: Peste 200 de organizații denunță „practici ilegale” ale companiei lui Zuckerberg în instanță

Daniel
Moderator Daniel
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Franța se ridică împotriva Meta: Peste 200 de organizații denunță „practici ilegale” ale companiei lui Zuckerberg în instanță

Cerca 200 de organizații media din Franța, inclusiv TF1, France Televisions, Radio France și Le Figaro, au intentat un proces împotriva Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, acuzând-o de „practici ilegale” în domeniul publicității online. Aceste organizații susțin că Meta efectuează o „țintire publicitară bazată pe colectarea masivă și ilicită de date personale ale utilizatorilor”, conform unui comunicat al avocaților lor.

Reclamanții au depus plângerea miercuri la Tribunalul pentru activități economice de la Paris, reclamând „despăgubiri pentru prejudiciul economic masiv” cauzat de practicile comerciale neloiale ale gigantului american. Aceștia argumentează că Meta colectează masiv date personale ale utilizatorilor fără a solicita consimțământul, ceea ce reprezintă „o încălcare flagrantă a Regulilor europene privind protecția datelor (GDPR)”.

Avocații acuză că, prin exploatarea acestor date pentru a oferi publicitate ultrațintită, Meta a reușit să capteze majoritatea investițiilor publicitare, afectând astfel veniturile media. Aceasta este considerată o „premieră istorică” în ceea ce privește un astfel de front comun al organizațiilor media.

Lista reclamanților include diverse tipuri de media, printre care posturi de televiziune și radio private și publice, cotidiene naționale și regionale, reviste și platforma video Dailymotion. Avocații subliniază că Meta și Google domină piața de publicitate online, reprezentând împreună 75% din piață și 90% din creșterea acesteia.

Publicitate
Ad Image

Publicitatea constituie 98% din cifra de afaceri mondială a Meta, iar avocații estimează că, fără practicile neloiale ale companiei, media franceze ar fi beneficiat de o parte semnificativ mai mare din investițiile publicitare digitale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *