„Inovație subacvatică: Tunelul care va conecta Danemarca de Germania în doar 10 minute!”

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Inovație subacvatică: Tunelul care va conecta Danemarca de Germania în doar 10 minute

Un tunel al recordurilor este în construcție pe sub Marea Baltică între Danemarca și Germania, având ca scop reducerea timpului de călătorie și îmbunătățirea legăturilor Peninsulei Scandinave cu restul Europei. Cu o lungime de 18 kilometri, Fehmarnbelt va deveni cel mai lung tunel rutier și feroviar realizat din prefabricate din lume. Segmentele tunelului vor fi plasate pe fundul mării și apoi asamblate.

Principalul șantier al proiectului se află la intrarea de nord a tunelului, pe coasta insulei Lolland din sud-estul Danemarcei. Această instalație se întinde pe mai mult de 500 de hectare și include un port și o fabrică pentru producerea secțiunilor de tunel, denumite „elemente”. Henrik Vincentsen, directorul executiv al Femern, compania daneză de stat care construiește tunelul, afirmă: „Este o facilitate imensă aici”.

Pentru a realiza fiecare element de 217 metri lungime și 42 metri lățime, oțelul armat este turnat cu beton. Spre deosebire de majoritatea tunelurilor subacvatice, cum ar fi tunelul de 50 km pe sub Canalul Mânecii, care sunt săpate în stâncă, Fehmarnbelt va folosi 90 de elemente individuale care vor fi legate, bucată cu bucată, precum piesele de Lego. Vincentsen subliniază: „Cu acest proiect doborâm recorduri. Tuneluri scufundate au mai fost construite până acum, dar niciodată la această scară”.

Costul estimat al proiectului este de aproximativ 7,4 miliarde de euro, fiind finanțat în principal de Danemarca, dar și cu o contribuție de 1,3 miliarde de euro din partea Comisiei Europene. Acest proiect face parte dintr-un plan mai amplu al Uniunii Europene de a consolida rețelele de transport pe continent și de a reduce zborurile.

Publicitate
Ad Image

După finalizarea tunelului, călătoria între Rodbyhavn, în sudul Danemarcei, și Puttgarten, în nordul Germaniei, va dura doar 10 minute cu mașina și 7 minute cu trenul, comparativ cu 45 de minute cât durează acum traversarea cu feribotul. De asemenea, noul traseu va reduce la jumătate timpul de călătorie între Copenhaga și Hamburg, de la 5 la 2,5 ore.

Vincentsen afirmă: „Leagă nu doar Danemarca de Germania, ci și Scandinavia de Europa Centrală. Toată lumea are de câștigat. Iar o călătorie mai scurtă cu 160 de kilometri reduce și emisiile de carbon”. Tunelul este programat să fie deschis în 2029, cu estimări de peste 100 de trenuri și 12.000 de mașini care îl vor traversa zilnic.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *