Casa Albă denunță Amazon pentru un „gest provocator și politic”
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a declarat că decizia Amazon de a adăuga un buton care să indice costul suplimentar al articolelor din cauza taxelor impuse de Donald Trump este un „act ostil și politic”. În cadrul unei conferințe de presă referitoare la taxele vamale, Leavitt a întrebat: „De ce Amazon nu a făcut acest lucru când Administrația Biden a crescut inflația la cel mai înalt nivel din ultimii 40 de ani?”.
Leavitt a acuzat compania Amazon de colaborare cu „brațul propagandistic al Chinei” și a evitat să ofere detalii despre Jeff Bezos, CEO-ul Amazon, care deține și ziarul Washington Post. Secretarul Trezoreriei, Scott Bessent, a lăsat-o pe Leavitt să răspundă la întrebările legate de Bezos, menționând că se negociază acorduri comerciale, în special cu India, dar că China va fi tratată separat.
Andy Jassy, CEO-ul Amazon, a afirmat recent că tarifele impuse de Trump ar putea determina creșterea prețurilor și că Amazon a efectuat „achiziții strategice de stocuri în avans” pentru a menține prețurile acceptabile. Cu toate acestea, Leavitt a considerat că adăugarea unei mențiuni care să învinovățească tarifele pentru majorarea prețurilor este o manevră politică.
Conform New York Post, aproape 1.000 de produse vândute pe Amazon au înregistrat creșteri de prețuri de la jumătatea lunii aprilie, pe fondul repercusiunilor tarifelor americane asupra importurilor din China. Bessent a subliniat că încheierea unor acorduri privind tarifele, după decenii de dezechilibru, va necesita timp și că „investitorii individuali au încredere în președintele Trump”.
El a explicat că securitatea națională este la fel de importantă ca economia, subliniind că SUA nu pot depinde de alte țări pentru producția de cipuri și alte produse. De asemenea, el a menționat că informațiile despre tarifele auto vor fi publicate ulterior pentru a ajuta la „revenirea locurilor de muncă de înaltă calitate” în SUA.
Reacțiile pe rețelele sociale la planul Amazon de a adăuga costul tarifelor la checkout au fost mixte, unii critici întrebând de ce compania nu adaugă un buton care să indice că un produs este „fabricat în America”, în timp ce alții au considerat că este o dovadă de „transparență” pentru cumpărători.
