Strategiile lui Nicușor Dan și George Simion pentru a reîntoarce românii din diaspora acasă

Daniel
Moderator Daniel
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Strategiile lui Nicușor Dan și George Simion pentru a reîntoarce românii din diaspora acasă

Candidatul independent Nicușor Dan și președintele AUR, George Simion, au discutat la dezbaterea electorală de la Euronews despre măsurile pe care le-ar susține pentru a încuraja revenirea românilor din diaspora. Conform lui George Simion, România se confruntă cu o problemă în ceea ce privește piața forței de muncă, având peste 6 milioane de români care lucrează în străinătate.

Simion a subliniat că fondurile Uniunii Europene ar trebui să fie direcționate către români, nu către alte state, menționând prezența imigranților din țări precum India sau Pakistan. El a afirmat că România are experți care pot oferi soluții pentru problemele economice, criticând, totodată, lipsa de implementare a soluțiilor pentru trafic în București.

Nicușor Dan a subliniat că românii din diaspora sunt persoane bine pregătite, care lucrează într-un mediu competitiv. El a afirmat că este esențial ca statul român să recunoască existența acestor cetățeni și să le ofere o reprezentare adecvată în Parlament, menționând că numărul locurilor disponibile pentru ei este insuficient. Dan a propus, de asemenea, creșterea numărului de cursuri de limba română pentru copiii românilor din diaspora și a subliniat că România trebuie să devină un loc confortabil pentru cei care doresc să se întoarcă.

Simion a fost întrebat despre promisiunile din „Planul Simion”, care include construirea a un milion de locuințe la prețul de 35.000 de euro și case la 1 leu pentru românii care revin din diaspora. Într-un interviu anterior, el a recunoscut că aceste oferte au fost o strategie de marketing, menționând că programul ANL nu este accesibil pentru toată lumea. Simion a afirmat că planul său va include măsuri concrete pentru bunăstarea românilor, inspirându-se din inițiativele de repopulare a anumitor zone din sudul Italiei.

Publicitate
Ad Image

Când a fost întrebat de Dan dacă a fost vorba despre un plan de marketing, Simion a comparat situația cu mersul la coafor, considerând că a fost o dezinformare. Dan a replicat, subliniind că diferența este că acțiunile sale nu oferă speranțe false, spre deosebire de promisiunile lui Simion.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *