Cinci minute de publicitate pentru junk food îi îndemnă pe copii să consume mai mult!

Daniel
Moderator Daniel
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Cinci minute de publicitate pentru junk food îi îndemnă pe copii să consume mai mult!

Copiii vor consuma mult mai multe calorii într-o zi după ce vor viziona doar cinci minute de publicitate la junk food, conform unui studiu recent. Tinerii care au fost expuși la reclame pentru produse bogate în grăsimi saturate, zahăr și sare au consumat în medie 130 de calorii în plus, echivalentul a două felii de pâine.

Studiul a implicat 240 de tineri cu vârste cuprinse între 7 și 15 ani, provenind din școli din Marea Britanie. Participanții au vizionat în două ocazii separate cinci minute de reclame pentru junk food, urmate de reclame pentru produse nealimentare.

Ulterior, aceștia au primit gustări precum struguri sau bucăți de ciocolată, iar mai târziu, prânzul cu o gamă de produse sărate, dulci și sănătoase. Autorii studiului au observat că, după expunerea la reclame, copiii au consumat cu 58 de calorii mai mult în gustări și cu 73 de calorii mai mult la prânz comparativ cu perioada în care au fost expuși la reclame nealimentare.

Studiul a demonstrat că impactul asupra consumului de calorii a fost similar, indiferent dacă reclamele promovau anumite alimente sau erau generale pentru mărci de fast-food. De asemenea, tipul de reclamă – fie că era video cu sunet, postări pe rețelele sociale, reclame podcast sau panouri publicitare – nu a influențat rezultatele.

Publicitate
Ad Image

Acesta este primul studiu care arată că publicitatea alimentară exclusiv de marcă afectează ceea ce mănâncă copiii. Rezultatele sugerează că efectul nu se limită doar la consumul imediat după vizionarea reclamelor, ci că copiii au continuat să mănânce mai mult și la masa de prânz, la câteva ore după expunerea la publicitate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *