Nissan își restrânge operațiunile globale: șapte uzine se vor închide, iar 20.000 de angajați vor fi afectați. Care sunt strategiile viitoare ale colosului din industria auto japoneză?

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Nissan își restrânge operațiunile globale

Nissan va închide șapte fabrici, ceea ce va duce la pierderea a 20.000 de locuri de muncă la nivel mondial, anunță surse oficiale. Această decizie vine după un an tumultuos pentru producătorul auto japonez, cu o reorganizare majoră a operațiunilor sale. Pe lângă închiderea fabricilor, Nissan va elimina încă 11.000 de locuri de muncă, după ce în noiembrie au fost anunțate 9.000 de pierderi, reducând în total forța de muncă cu 15%.

Decizia va afecta locurile de muncă ale personalului și contractorilor din producție, vânzări și administrație, precum și din cercetare și dezvoltare. Compania nu a specificat ce fabrici urmează să se închidă, dar fabrica sa din Sunderland, în nord-estul Angliei, singura fabrică a producătorului auto din Europa, cu 6.000 de angajați, nu este considerată a fi o opțiune pentru închidere.

Reorganizarea va reduce numărul fabricilor de la 17 la 10 până în 2027, în contextul în care Nissan își propune să economisească un total de 500 de miliarde de yeni (2,6 miliarde de lire sterline). De asemenea, compania va revizui lanțul de aprovizionare pentru a cumpăra mai multe piese de la mai puțini furnizori, cu scopul de a reduce costurile.

Noul director executiv al companiei, Ivan Espinosa, se confruntă cu provocarea de a redresa un producător auto care a suferit o eroziune a valorii de marcă. Espinosa a declarat că compania se va concentra pe profitabilitate mai degrabă decât pe volum: „Având în vedere performanța dificilă pentru întregul an 2024 și creșterea costurilor variabile, agravate de un mediu incert, trebuie să prioritizăm îmbunătățirea personalului cu o urgență și o viteză mai mari, vizând o profitabilitate care se bazează mai puțin pe volum.”

Publicitate
Ad Image

În anul încheiat la sfârșitul lunii martie, Nissan a înregistrat o pierdere netă de 671 miliarde de yeni, afectată de slăbirea vânzărilor în SUA și China și de efectele războiului comercial. Discuțiile pentru o fuziune de 60 miliarde de dolari cu Honda au eșuat, iar Espinosa a preluat funcția de director executiv luna trecută.

Compania a anunțat că își propune să reducă costul mediu orar al forței de muncă cu 20%, prin „raționalizarea facilităților globale de cercetare și dezvoltare și alocarea muncii către locații competitive.” În acest context, furnizorul Nissan, AESC, care administrează singura gigafabrică operațională din Marea Britanie, a obținut recent o finanțare de un miliard de lire sterline pentru o nouă fabrică de baterii pentru mașini electrice în Sunderland, un proiect susținut de guvernul britanic.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *