Schimbările Evaluării Naționale, explicate de Daniel David
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a făcut recent clarificări cu privire la modificările pe care le propune pentru Evaluarea Naţională, pe care o consideră „limitată”. El a subliniat că nu se va ajunge la o combinare a testului cu disciplina, afirmând: „Nu înseamnă că vei avea testul şi disciplina, că în momentul acela am complicat lucrurile”.
David a făcut referire la modele din alte țări, cum ar fi Franța și Italia, unde se pot utiliza teste standardizate cu subteste ce acoperă discipline diferite. „Dacă se poate în alte ţări, cred că se poate şi în România”, a adăugat el.
Ministrul a subliniat că, deși nu se dorește implementarea acestor schimbări imediat, „la un moment dat” examenul va trebui modificat. În cadrul unei conferințe de presă, el a exprimat opinia că Evaluările Naţionale actuale nu sunt comprehensive și informative. „Nu poţi să spui că vrei să promovezi cele opt competenţe-cheie, iar Evaluările Naţionale focalizează doar pe două: Matematica şi Limba şi literatura română”, a afirmat David.
El a ridicat întrebarea despre evaluarea competenţelor-cheie, menționând că este important să se știe dacă elevii le-au asimilat și cum se compară performanțele școlilor. „Cred că corect este să evaluăm toate competenţele-cheie”, a concluzionat ministrul Educaţiei.
