Primul tren electric polonez dedicat României: parte dintr-o flotă de 62 de unități capabile să atingă viteze de 160 km/h!

Daniel
Moderator Daniel
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Primul tren electric polonez dedicat României

Primul tren electric cumpărat de România după o lungă perioadă de timp a fost prezentat la Oradea. Construit de un producător polonez, noul tren electric este modern și oferă confort și facilități avansate. Acesta face parte dintr-un lot de 62 de trenuri care vor circula în România în următorii ani.

Trenul a fost prezentat într-un terminal intermodal privat din Oradea și a fost adus pe șine în România, deoarece linia dintre Arad și Bihor nu este electrificată. Mihai Barbu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, a declarat: „Este un tren frumos, confortabil, care oferă o mai mare siguranță călătorilor. L-ați văzut, arată superb.”

Proiectul de achiziție a trenurilor electrice are un buget total de 1 miliard de euro, inclusiv TVA. Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a menționat că fondurile de modernizare disponibile pentru această investiție sunt în proporție de 82%, plus bugetul de stat, adăugând că speră să vadă trenuri moderne pe liniile ferate ale României.

Interiorul trenului include locuri pentru biciclete și cărucioare, toalete moderne și scaune confortabile. Bogdan Băcilă, jurnalist Digi24, a subliniat că trenul are 238 de locuri pe scaune și 277 în picioare, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 160 km/h. Trenul este, de asemenea, prietenos cu persoanele cu diferite dizabilități.

Publicitate
Ad Image

Hanna Wisniewska – Sîrbu, reprezentant al producătorului polonez, a afirmat că trenul este foarte performant, ecologic și electric, fiind primul din lotul de 62. Ea a exprimat speranța că de anul viitor trenul va începe să circule cu pasageri în toată România.

În paralel cu achiziția de trenuri electrice, Ministerul Transporturilor derulează și contracte de reabilitare a unor locomotive și vagoane aflate deja în circulație, cu fonduri prin PNRR. România investește, de asemenea, în calea de rulare pentru a permite circulația cu viteze de până la 160 km/h.

Etichete:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *