Podul de la Brăila își deschide porțile: Drumurile de legătură devin realitate după o investiție de 500 de milioane de euro, marcată de provocări.

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Podul de la Brăila își deschide porțile

Podul de la Brăila, supranumit Golden Gate de România, ar putea fi recepționat în această vară, la doi ani de la inaugurare. Odată cu recepția podului, se vor deschide și drumurile de legătură, care sunt deja finalizate, dar momentan nu sunt utilizate. Costul total al podului suspendat de la Brăila depășește 500 de milioane de euro.

Recepția podului de către Compania Națională de Drumuri (CNAIR) este așteptată în jumătatea acestui an, după o întârziere de doi ani. Cele două drumuri de legătură cu podul au scopul de a scurta distanțele și de a ocoli orașele Brăila și Măcin, iar acestea vor fi deschise concomitent cu recepția podului.

Mai multe nereguli au dus la prelungirea termenelor de predare. Inițial, podul a întâmpinat probleme cu un pilon, datorită infiltrațiilor. De asemenea, au fost descoperite șuruburi neîntărite, iar la scurt timp de la inaugurare, asfaltul a cedat. În toamna anului trecut, constructorul a propus o nouă formulă de asfalt, care a fost deja turnată pe sensul Tulcea-Brăila. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a menționat că se află în perioada de observare a comportamentului asfaltului nou aplicat pe calea 2 și estimează că în martie se va putea începe frezarea și reasfaltarea căii 1 cu noua formulă, ceea ce va permite recepția întregului obiectiv.

Până atunci, șoferii care doresc să ajungă în Tulcea sau Constanța sunt nevoiți să treacă prin Măcin, o experiență descrisă ca fiind dificilă și frustrantă. Locuitorii din zonă se plâng de condițiile de trafic, menționând că trecerea mașinilor mari provoacă daune clădirilor și creează aglomerație.

Publicitate
Ad Image

Podul suspendat peste Dunăre este unul dintre cele mai costisitoare proiecte de infrastructură din România, fiind realizat cu fonduri din partea Uniunii Europene și a statului român, care au contribuit cu peste 500 de milioane de euro pentru construirea acestei importante lucrări.

Etichete:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *