Liviu Vornicu preia frâiele Direcției de Operațiuni Comerciale la Philip Morris România.

Moderator
5 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Liviu Vornicu preia frâiele Direcției de Operațiuni Comerciale la Philip Morris România

Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Liviu Vornicu în funcția de Director al Operațiunilor Comerciale al Philip Morris România, începând cu 1 iunie 2025. Acesta îl succede pe Claudiu Ilian, care a fost numit Country Manager al Philip Morris Slovenia.

Liviu Vornicu și-a început parcursul profesional în cadrul Philip Morris România în anul 2001. De-a lungul carierei sale, a ocupat numeroase poziții de conducere în domenii precum planificarea strategică, dezvoltarea afacerilor, marketingul, vânzările și relațiile corporative. A acumulat o vastă experiență internațională, iar performanțele sale l-au condus la promovări în funcții diverse, inclusiv la sediul central al Philip Morris International din Lausanne, Elveția. Între 2013 și 2019, a condus operațiunile comerciale în Georgia, apoi în Maroc, în calitate de director general. Între 2021 și 2023, a ocupat funcții de conducere în Rusia și Europa de Est, cu accent pe dezvoltare comercială, iar din 2023 a condus operațiunile companiei pentru un cluster de 6 țări din Asia de Sud și Indochina.

În noul său rol, Liviu Vornicu va accelera tranziția către produsele fără fum și va continua consolidarea poziției companiei pe piață. „Sunt onorat să revin acasă, în România, și să preiau funcția de Director al Operațiunilor Comerciale în cadrul Philip Morris România într-un moment atât de important pentru transformarea companiei și a industriei. Ne preocupă constant înțelegerea nevoilor și comportamentului consumatorilor adulți, pentru a putea adapta într-un mod responsabil prezența produselor noastre pe piață. Credem într-un viitor în care țigările vor deveni o relicvă a trecutului”, a declarat Liviu Vornicu.

Philip Morris România este afiliat al Philip Morris International, o companie care transformă industria tutunului pentru a construi un viitor fără fum. Viziunea companiei este de a înlocui țigările cu produse inovatoare fără fum, care, deși nu sunt lipsite de riscuri, reprezintă o alegere mai bună decât continuarea fumatului. Strategia comercială a Philip Morris România se bazează pe abordarea „multicategory” și oferă o varietate de produse din categoria alternativelor fără fum, de la dispozitive care încălzesc tutunul la pliculețe cu nicotină pentru uz oral.

Publicitate
Ad Image

IQOS, sistemul electronic de încălzire a tutunului dezvoltat de PMI și destinat exclusiv utilizatorilor adulți, a fost lansat în România în octombrie 2015 și a crescut constant de la lansare, fiind liderul categoriei produselor fără fum. PMI a investit semnificativ în fabrica din Otopeni, cu peste 730 de milioane de dolari din 2017, pentru a dezvolta capacități de producție a consumabilelor pentru alternativele inovatoare. Această investiție a transformat fabrica într-una de ultimă generație la nivel mondial.

Echipa de management a Philip Morris România este compusă din: Carmina Fusté (Managing Director), Kurnia Adhi Sulistyawan (Manufacturing Director), Liviu Vornicu (Director al Operațiunilor Comerciale), Marek Gebsky (Director al Produselor Fără Fum), Roxana Pîntea (Director al Relațiilor Externe), Mihai Galiș (Director al Strategiei și Dezvoltării Proiectelor), Gerasimos Contoguris (Director al Resurselor Umane și Culturii), Sergiu Indrei (Director al Categoriei Combustibile), Emma Zeicescu (Director al Comunicațiilor), Denisa Cristea (Planificare a Afacerilor) și Răzvan Costi (Consultant Senior).

Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top în domeniul bunurilor de larg consum, care își propune să construiască un viitor fără fum și să își extindă portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual al companiei include țigări și produse fără fum, cum ar fi cele care încălzesc tutunul fără a-l arde și pliculețe cu nicotină. La 31 decembrie 2024, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 95 de piețe, având aproximativ 38,6 milioane de utilizatori adulți la nivel global.

PMI a investit, din 2008, peste 14 miliarde USD pentru a dezvolta și comercializa produse inovatoare fără fum, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Compania a construit capacități de evaluare științifică de nivel mondial în domenii precum toxicologia sistemelor și cercetarea clinică.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *