Guvernul dă verde extinderii Magistralei 4 de metrou
Guvernul a aprobat, vineri, printr-o Hotărâre, indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul”. Durata estimată a lucrărilor este de 50 de luni.
Lungimea de traseu nou construită va fi de aproximativ 12 km, dintre care circa 11 km vor fi în exploatare cu călători, iar 1,1 km vor fi în exploatare fără călători, legătura cu Depoul Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construit, plus stația Gara de Nord 2.
Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.
Valoarea totală a investiției este de peste 17 miliarde lei, iar finanțarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual pentru această destinație.
Extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul este gândită ca o joncțiune între transportul feroviar regional, național și internațional cu zona urbană. Această magistrală va conecta Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord și Gara Progresul, facilitând astfel interconectarea cu transportul public de suprafață.
Construcția tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul va conduce la economii de timp în transportul urban de pasageri, la reducerea emisiilor de CO2, la diminuarea poluării aerului și la scăderea riscului de accidente rutiere.
