Reforma guvernamentală se accelerează: 71 de funcții din Cancelarie vor fi eliminate. Detalii despre reduceri.

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Reforma guvernamentală în Cancelarie

Șeful cancelariei lui Ilie Bolojan, Mihai Jurca, a anunțat primele tăieri de posturi din cadrul Guvernului. Din cele 176 de posturi din subordinea Cancelariei, vor rămâne 105, generând o economie de aproximativ 850.000 de lei lunar.

Reducerea numărului de angajați

Printre reduceri se numără:

  • 11 consilieri de stat în loc de 16
  • 4 secretari de stat în loc de 5
  • 15 consilieri în cabinetele demnitarilor în loc de 42
  • 5 angajați în cabinetul premierului în loc de 8
  • 12 angajați la Serviciul Protocol în loc de 27
  • 18 angajați la Direcția Comunicare în loc de 28
  • 22 angajați la Direcția Asigurare Resurse în loc de 25
  • Dispare departamentul de Audit Public

Un nou departament pentru Continuitate Guvernamentală va înlocui Serviciul de Politici Publice și Reziliență, având 7 angajați.

Reducerea cheltuielilor de protocol

Vor fi reduse și cheltuielile de protocol, inclusiv cele cu automobilele și mesele de protocol. Numărul mașinilor utilizate de demnitari a fost redus de la 30 la 15, iar în perioada următoare se va reduce și numărul șoferilor. Cheltuielile lunare pentru mașini se ridicau la 1 milion de lei, fără a include combustibilul, care era de 33.000 de lei pe lună.

Publicitate
Ad Image

Cheltuieli cu produsele de protocol

Cheltuielile cu protocolul Cancelariei se ridicau la 300.000 de lei pe lună, incluzând apă, cafea și ceai pentru invitați. Demnitarii nu vor mai organiza bufete după ședințele de Guvern, având la dispoziție doar apă, cafea și ceai.

Discrepanțe de prețuri

Mihai Jurca a menționat că tarifele pentru produsele de protocol sunt cu 30% mai mari decât cele de pe piață, un exemplu fiind prețul unei sticle de suc carbogazos, care costă 8,5 lei, comparativ cu 4 lei în hipermarket.

Concluzie

Aceste măsuri de reducere a numărului de funcții și cheltuielilor de protocol reflectă un angajament al Guvernului de a optimiza resursele și de a reduce costurile, având un impact semnificativ asupra structurii Cancelariei.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *