Marca de prestigiu sancționată cu 3,5 milioane de euro pentru condiții de muncă ilegale.

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Amendă pentru Giorgio Armani

Autoritatea Antitrust din Italia a sancționat casa de modă Giorgio Armani cu 3,5 milioane de euro pentru practici comerciale incorecte. Decizia a fost anunțată vineri și a fost citată de Reuters.

Condiții de muncă ilegale

În urma unei investigații, autoritatea italiană a constatat că diverse companii din grupul Armani au făcut declarații înșelătoare referitoare la etica și responsabilitatea socială. Aceste afirmații contrazic condițiile reale de muncă de la furnizori și subcontractori, unde s-au descoperit muncitori angajați în condiții ilegale și nesigure din punct de vedere sanitar.

Reacția Giorgio Armani

Casa de modă a respins acuzațiile și a anunțat că va contesta decizia în instanță. Deși brandul a promovat constant angajamentul său față de sustenabilitate, autoritatea consideră că această imagine a fost înșelătoare. Problema a fost deja abordată anul trecut, când o divizie a Armani a fost plasată temporar sub administrare judiciară.

Investigarea altor branduri de lux

Autoritatea Antitrust italiană a desfășurat investigații similare împotriva altor branduri de lux, cum ar fi Dior, care a acceptat măsuri corective pentru a evita o sancțiune. Alte companii, precum Loro Piana și divizia Valentino, au fost, de asemenea, plasate sub administrare judiciară din cauza abuzurilor asupra lucrătorilor.

Publicitate
Ad Image

Implicarea Uniunii Europene

În 2023, birourile Gucci din Italia au fost percheziționate în cadrul unei anchete antitrust europene. Comisia Europeană investighează acuzațiile de încălcare a normelor de concurență. Companiile găsite vinovate de încălcări antitrust pot fi sancționate cu amenzi mari, dar au posibilitatea de a beneficia de imunitate prin cooperarea cu comisia.

Concluzie

Decizia autorităților italiene privind Giorgio Armani subliniază o problemă persistentă în industria modei de lux, legată de condițiile de muncă și etica afacerilor, și ar putea avea implicații semnificative asupra imaginii brandului și asupra practicilor din întreaga industrie.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *