Damen Mangalia reduce drastic personalul, lăsând peste 1.000 de angajați în șomaj tehnic

Daniel
Moderator Daniel
6 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Damen Mangalia reduce drastic personalul, lăsând peste 1.000 de angajați în șomaj tehnic

Peste 200 de salariaţi ai Şantierului Naval Damen Mangalia, aflat în insolvenţă, vor fi concediaţi începând cu 28 februarie, iar pentru aproape toţi ceilalţi angajaţi ai societăţii, peste o mie, s-a prelungit şomajul tehnic până pe 31 mai, a afirmat Laurenţiu Gobeajă, liderul Sindicatului Navalistul.

Potrivit acestuia, sindicaliştii au făcut solicitări repetate către autorităţile centrale să găsească soluţii pentru reluarea activităţii şi ieşirea din insolvenţă, dar „se pare că blocajul existent continuă, situaţie care trenează de un an şi jumătate, fără a evolua în vreo direcţie”. La şantierul de la Mangalia, statul român este acţionar majoritar cu 51%, iar compania olandeză Damen deţine 49% din acţiuni.

Gobeajă a declarat că situaţia pare că trenează în continuare, iar cei doi acţionari nu au ajuns la un acord clar despre modul în care va înceta contractul de asociere, ceea ce rămâne o necunoscută. „Deciziile de concediere erau emise şi nu au mai fost anulate, pe 27 februarie va fi ultima zi de preaviz, 28 februarie este prima zi efectivă de încetare a raporturilor de muncă”, a mai spus liderul sindical.

Referitor la cei peste o mie de salariaţi aflaţi în şomaj tehnic, administratorul şantierului a anunţat că perioada respectivă va fi prelungită până pe 31 mai. Salariaţii au sperat că declaraţiile ministrului Economiei, Bogdan Ivan, referitoare la amânarea concedierilor, vor aduce schimbări, dar nu s-a concretizat nimic.

Publicitate
Ad Image

Sindicatul Navalistul a solicitat sprijinul Ambasadei Regatului Ţărilor de Jos pentru ca „Damen Holding BV să-şi asume responsabilitatea care îi revine”. Răspunsul primit de la ambasadă a fost că simt empatie, dar nu pot interveni. Sindicaliştii planifică o acţiune de protest pe 7 martie în faţa ambasadei, iar, în cazul în care nu se schimbă nimic, intenţionează să se deplaseze în Olanda pentru a picheta sediul companiei Damen.

Gobeajă susţine că tensiunile dintre cei doi acţionari au dus la această situaţie, fiecare crezând că poate înşela celălalt. „Nu poate continua un parteneriat de afaceri când ambii parteneri nu au încredere unul în celălalt”, a declarat el.

În anul 2023, grupul Damen a emis notificarea de reziliere a acordului de asociere încheiat în 2018, invocând anularea cadrului juridic prin adoptarea Legii nr. 187/2023. Ulterior, Damen Holding a cerut insolvenţa Damen Shipyards Mangalia, Tribunalul Constanţa deschizând procedura respectivă pe 19 iunie 2024.

În 2018, Damen a investit la Şantierul Naval Mangalia, achiziţionând pachetul majoritar de acţiuni de la Daewoo, acceptând apoi să cesioneze statului român 2% din acţiuni pentru a deveni acţionar majoritar, cu 51%, sub condiţia de a avea controlul operaţional şi managerial al şantierului.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *