Influencerii plătiți să promoveze Oradea
Anul trecut, municipalitatea Oradea a investit 15 mii de euro în influencerii care au realizat campanii pe platformele TikTok, Instagram și Facebook. Printre aceștia se numără Cristian Șimonca, cunoscut pentru pagina Blogu lu’ Otravă, care a semnat un contract pe opt luni în valoare de 3750 de euro. Acesta a avut postări despre Oradea și în perioada în care Ilie Bolojan era primar.
Colaborări cu influenceri de renume
Ane-Mary Josceanu a realizat o serie de postări pe Instagram și a obținut 2000 de euro pentru o lună de contract. Alți trei creatori de conținut, Ana Rubeli și „Aer de Vacanță”, au câștigat sume de 1000, respectiv 2000 de euro pentru promovarea orașului.
Promovarea imaginii orașului și a primarului
Asociația Visit Oradea a gestionat, din vremea mandatelor lui Bolojan, promovarea imaginii orașului, finanțată din bugetul de stat. Evenimentele organizate de primăria Oradea au fost promovate intens în presa locală prin aceste fonduri.
Sprijinul influencerilor pentru Nicușor Dan
Ana Rubeli, cu o comunitate de peste 60 de mii de urmăritori, a exprimat public susținerea pentru Nicușor Dan, considerându-l „singura cale posibilă pentru a continua calea către o Românie onestă și aliniată la valorile europene și la viitor”. Influencerii Andra și Andrei, deținătorii paginii „Aer de Vacanță”, au încurajat constant alegătorii să voteze cu Nicușor Dan. De asemenea, și Diana Enciu și Cristian Șimonca au susținut fostul primar al Capitalei în timpul campaniei.
Concluzie
Strategia de promovare a orașului Oradea, prin intermediul influencerilor, a avut un impact semnificativ asupra campaniei electorale pentru Nicușor Dan, demonstrând puterea rețelelor sociale în influențarea alegerilor locale.
