Capturat! Un bărbat a fost reținut după coliziunea a două nave în Marea Nordului, pe coasta britanică
Poliția britanică a arestat un bărbat în legătură cu coliziunea de luni a două nave în largul coastei de nord-est a Angliei. Autoritățile au anunțat că bărbatul, în vârstă de 59 de ani, este suspectat de omor prin neglijență gravă în urma incidentului. Cele două nave au intrat într-o coliziune inexplicabilă în Marea Nordului, provocând incendii și scurgeri de combustibil.
Petrolierul Stena Immaculate, care transporta combustibil pentru avioanele armatei americane, a suferit o gaură în lateral, de unde se scurge kerosen în mare, în timp ce cargobotul Solong plutește în derivă și este foarte probabil să se scufunde. Un membru al echipajului de pe nava Solong este cel mai probabil mort, iar nava este puțin probabil să rămână pe linia de plutire, conform declarațiilor ministrului adjunct al transporturilor, Mike Kane, în parlamentul britanic.
În urma accidentului, 36 de persoane au fost aduse la mal, fără a exista alte persoane date dispărute, a anunțat paza de coastă. Stena Immaculate, ancorată în momentul impactului, a fost lovită de nava mai mică Solong, ceea ce a provocat explozii și incendii. Un marinar de pe nava americană a afirmat că flăcările ajungeau din urmă echipajul în timp ce încercau să ajungă la bărcile de salvare, iar unii colegi aveau deja părul ars din cauza incendiilor.
Imagini aeriene au arătat o gaură imensă în corpul navei Stena Immaculate, cu pagube provocate de incendii pe toată lungimea sa. În timp ce incendiul de pe nava Stena Immaculate s-a diminuat, nava Solong continua să ardă. Navele de siguranță și cele specializate în stingerea incendiilor sunt la fața locului, iar mai multe sunt așteptate să sosească.
O zonă de excludere de un kilometru a fost delimitată în jurul ambelor nave. Evaluările sugerează că, dacă Solong rămâne pe linia de plutire, va sta departe de uscat în următoarele ore, dar se estimează că este puțin probabil să rămână pe linia de plutire. Compania maritimă olandeză Boskalis este desemnată să salveze petrolierul Stena Immaculate și a trimis patru nave pentru a ajuta la stingerea incendiilor.
Guvernul britanic a pregătit echipamente pentru a reduce poluarea pe mare, inclusiv jeturi de dispersare a scurgerilor de petrol și baraje de reținere. Impactul asupra mediului este monitorizat de Agenția maritime și de pază de coastă, iar un grup ecologist din estul Angliei evaluează situația. Agenția de Securitate Sanitară din Regatul Unit a declarat că riscurile pentru sănătatea publică pe țărm sunt considerate foarte scăzute.
Autoritățile nu au oferit încă o explicație pentru modul în care s-a produs accidentul, iar multiplele sisteme de siguranță prezente la bordul navelor moderne nu au reușit să prevină incidentul. Nava Stena Immaculate, lungă de 183 de metri, era ancorată în largul orașului Immingham, iar nava Solong, lungă de 140 de metri, se îndrepta spre Rotterdam. Solong naviga la o viteză de 18-19 noduri.
Proprietarii navei Solong au infirmat informațiile anterioare conform cărora nava transporta cianură de sodiu. Aceștia au declarat că monitorizează patru containere utilizate anterior pentru depozitarea substanței. Accidentul a avut loc pe o cale navigabilă aglomerată, ceea ce a determinat o intervenție de salvare semnificativă din partea echipajelor britanice. Investigația incidentului va fi condusă de autoritățile americane și portugheze, statele de pavilion ale navelor implicate.
