Nemulțumirea americanilor față de alegerile lui Donald Trump
O majoritate a americanilor consideră că preşedintele Donald Trump este prea „imprevizibil” în măsurile sale de restructurare a economiei Statelor Unite. Un nou sondaj Reuters/Ipsos, realizat în perioada 10-12 martie, arată că 57% dintre respondenţi consideră politicile liderului de la Casa Albă ca fiind instabile, în special în contextul impunerii de taxe asupra principalilor parteneri comerciali ai Washingtonului, care a perturbat bursele.
În ciuda acestor îngrijorări, americanii își doresc ca Trump să se concentreze pe combaterea creşterii preţurilor, chiar dacă 32% dintre respondenți susțin că măsurile sale vor duce la creșterea prețurilor, nu la scăderea lor. Aproximativ 44% dintre americani sunt de acord cu acțiunile lui Trump în calitate de președinte, proporție similară cu cea dintr-un sondaj anterior realizat între 3-4 martie.
În ceea ce privește problema costului vieții, doar 32% dintre respondenți sunt de acord cu măsurile luate de Trump. Șapte din zece americani, inclusiv nouă din zece democrați și șase din zece republicani, se așteaptă ca majorarea taxelor să conducă la scumpirea alimentelor și a altor produse de strictă necesitate. Inflația se dovedește a fi principalul motiv de îngrijorare pentru majoritatea respondenților, 60% considerând că aceasta ar trebui să fie o prioritate pentru Donald Trump.
În contrast, mai puțini americani consideră că prioritățile președintelui ar trebui să fie reducerea aparatului guvernamental, soluționarea problemei imigrației sau combaterea infracționalității. Aproape 80% din republicanii intervievați cred că măsurile lui Trump privind economia „vor da roade pe termen lung”.
Grupul de lobby ‘Americans for Responsible Growth’ a apreciat că abordarea lui Trump este „haotică” și afectează investitorii din SUA. Potrivit directorului executiv al grupului, Dave Wallack, „ceea ce poate a părut o rezolvare rapidă în mintea lui Trump a devenit o mare încurcătură a cărei curăţare va lua mult timp, dar în acelaşi timp le-a lăsat consumatorilor şi companiilor preţuri crescute, mai puţine opţiuni şi mai multă incertitudine”.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 1.422 adulţi din SUA, având o marjă de eroare de +/- 3 puncte procentuale.
