Alegerile prezidențiale din 2025: Recomandări pentru influencerii care vor să promoveze conținut politic

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Alegerile prezidențiale din 2025: Recomandări pentru influencerii care vor să promoveze conținut politic

Creatorii de conținut joacă un rol esențial în contextul alegerilor prezidențiale din anul 2025. Autoritățile îi îndeamnă pe influenceri să abordeze materialele politice publicate în această perioadă cu un ton echidistant. Este important ca aceștia să menționeze dacă materialul respectiv este o reclamă politică, să verifice informațiile înainte de a le distribui și să evite limbajul agresiv.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a elaborat un ghid de prevenire și combatere a dezinformării alegătorilor pentru alegerile prezidențiale din anul 2025. Creatorii de conținut care doresc să abordeze subiecte politice în timpul campaniei sunt sfătuiți să adopte un ton neutru, informativ și responsabil. Conținutul ar trebui să fie echidistant față de toate partidele și candidații.

Ghidul AEP recomandă: „Acordați spațiu și atenție părerilor și viziunilor diverse. Evitați discriminarea sau marginalizarea oricărui grup sau individ pe baza opiniilor politice.” Informațiile trebuie verificate și confirmate înainte de a fi redistribuite, iar instrumentele bazate pe tehnologia AI nu sunt considerate surse potrivite pentru obținerea de informații corecte și actualizate. Sursele oficiale, precum site-urile Biroului Electoral Central (BEC) sau ale AEP, sunt cele mai indicate pentru informații legate de alegeri.

Este de preferat ca informația publicată să fie însoțită de sursa de proveniență. În ceea ce privește publicitatea electorală, AEP îndeamnă creatorii de conținut să fie transparenți, subliniind importanța evitării acțiunilor care ar putea încălca legislația electorală. Influencerii pot, de asemenea, să încurajeze cetățenii să participe activ în procesul electoral, fie prin vot, fie ca experți electorali, operatori de calculator sau observatori electorali.

Publicitate
Ad Image

Autoritățile subliniază, de asemenea, importanța evitării limbajului defăimător sau jignitor, acceptând în același timp critici sau opinii divergente. „Nu încurajați violența sau comportamentul agresiv. Evitați discursul discriminator sau instigator la ură pe criterii de rasă, religie, naționalitate, sex, orientare sexuală ori etnie. Asigurați-vă că, prin conținutul creat și promovat, contribuiți la un dialog constructiv și la o dezbatere informată”, conform ghidului AEP.

Materialele publicate pe teme electorale ar trebui să respecte și să promoveze principiile democrației și ale statului de drept. Conținutul acestora trebuie să se bazeze pe date și informații reale, precise și corecte. AEP atrage atenția că informațiile publicate și redistribuite în mediul online pot atrage răspunderea delictuală, contravențională și chiar penală a persoanelor implicate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *