Alegerile prezidențiale din 2025: Strategiile ingenioase ale AUR în mediul online printr-o rețea de site-uri ce mimează știrile reale.

Daniel
Moderator Daniel
7 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Alegerile prezidențiale din 2025: Strategiile ingenioase ale AUR în mediul online

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a dezvoltat o rețea online de site-uri care imită portaluri de știri, având ca scop promovarea partidului și a candidaturii lui George Simion în contextul alegerilor prezidențiale din 2025. Context.ro a evidențiat legăturile dintre aceste site-uri și AUR încă din anul precedent, iar un raport Expert Forum arată că în perioada premergătoare campaniei electorale din 2025 au fost cheltuiți 162.000 de lei pentru promovarea postărilor acestei rețele pe Facebook.

Rețeaua include peste 15 pagini de Facebook și site-uri aferente. Expert Forum raportează că în campania pentru alegerile prezidențiale din 2025 sunt active 19 pagini, în timp ce în timpul campaniei pentru alegerile locale și europarlamentare de anul trecut au fost 22 de pagini active. Cele mai multe fonduri au fost investite în promovarea postărilor de pe paginile „5news.ro”, „60m.ro”, „4media.info”, „presalibera.ro”, „gazetarii.ro” și „ropres.ro”. Multe dintre aceste pagini se prezintă ca publicații, dar în realitate, ele promovează în principal politicile AUR și discursul suveranist.

Site-ul 60m.ro, de exemplu, se descrie drept „o redacție de știri liberă, cu români tineri și patrioți”. Pagina sa de Facebook a rulat 86 de reclame cu o valoare totală de 20.142 de lei în primele trei luni ale acestui an, având 229.000 de urmăritori și o imagine de copertă cu George Simion și alți lideri AUR. De asemenea, 4media.info a fost o altă pagină asociată cu AUR, care a fost ștearsă și înlocuită cu o nouă pagină similară, având 329 de postări promovate cu 32.195 de lei. Postările promovate au inclus activitățile lui George Simion, declarații ale soției sale și clipuri video care susțin partidul.

Legăturile acestor site-uri cu AUR au fost confirmate de Context.ro, care a arătat că ele diseminează mesaje extremiste și dezinformări. O companie numită Dgi Multimedia Design, înființată de Doina Grosu, o cunoștință veche a lui George Simion, a fost responsabilă de gestionarea rețelei. Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR, a recunoscut că a deținut site-uri cu intenția de a investi în media înainte ca AUR să intre în parlament.

Publicitate
Ad Image

Domeniul 60m.ro este înregistrat de Dgi Multimedia Design, care a primit contracte semnificative de la AUR pentru promovare. Expert Forum subliniază că alte site-uri din rețeaua de propagandă AUR sunt deținute de o companie a cărei acționar a colaborat cu AUR în campanii publicitare.

Funcționarea rețelei implică crearea de pagini de Facebook cu aceeași identitate vizuală pentru fiecare site. Conținutul generat pe site-uri este distribuit pe paginile de Facebook, unde sunt promovate postări pentru a ajunge la un public mai larg, generând astfel milioane de vizualizări. Spre deosebire de trecut, când site-urile afiliate unui partid politic erau asumate ca fiind propagandă, aceste platforme mimează independența, ceea ce complică percepția publicului asupra informațiilor difuzate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *