Atac la ASF de către Patronatul Operatorilor de Service Auto
Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că favorizează companiile de asigurări în detrimentul asiguraților. Conform POSA, ASF ar trebui să protejeze șoferii și să asigure funcționarea corectă a pieței, însă recent a fost acuzată că aruncă vina pentru creșterea primelor RCA asupra service-urilor auto.
Cereri de despăgubiri corecte
Potrivit reprezentanților patronatului, șoferii care plătesc RCA ar trebui să primească despăgubiri corecte, complete și în termen, iar service-urile autorizate din România trebuie să fie tratate corect de către asigurători. Marian Lazăr, prim-vicepreședinte al POSA, subliniază că tarifele de manoperă din România sunt printre cele mai mici din Uniunea Europeană, comparativ cu cele din alte țări, cum ar fi Germania.
Critici la adresa vicepreședintelui ASF
Reprezentanții POSA îl acuză pe vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, că își îndreaptă declarațiile împotriva service-urilor auto și că nu abordează problemele legate de întârzierile la plată și refuzurile abuzive ale asigurătorilor. Lazăr susține că, în realitate, prețurile manoperei sunt mult mai mici în România comparativ cu alte țări europene.
Scumpirile și presiunea asupra service-urilor
POSA avertizează că scumpirile recente vor duce la un dezastru pentru service-urile auto, care nu vor putea rezista mult timp la tarifele actuale de manoperă. Marian Lazăr afirmă că ASF ar trebui să sancționeze companiile de asigurări care pun presiune pe prețuri, în loc să protejeze interesele acestora.
Creșterea primelor RCA
Conform datelor ASF, prima medie RCA a crescut constant, ajungând de la 500 lei la peste 1.200 lei în 2023, în ciuda declarațiilor de „ieftinire”. Reprezentanții POSA subliniază că, în loc să se concentreze pe costurile de reparație, ASF ar trebui să se ocupe de întârzierile și abuzurile asigurătorilor.
Transparența și independența ASF
POSA ridică semne de întrebare cu privire la independența ASF, având în vedere că vicepreședintele provine din mediul privat al asigurărilor. Aceștia cer transparență în activitatea ASF, inclusiv publicarea indicatorilor privind timpii de plată și ratele refuzurilor de despăgubire.
Concluzie
În concluzie, POSA consideră că ASF a ajuns să protejeze mai degrabă interesele companiilor de asigurări decât drepturile șoferilor, ceea ce ridică îngrijorări asupra eficienței și obiectivității acestei instituții în reglementarea pieței asigurărilor din România.
