Autostrada Timișoara – Moravița își finalizează traseul
Autostrada Timișoara – Moravița, care va lega România de Serbia, intră în linie dreaptă. 10 firme și asocieri s-au înscris la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 al acestei șosele de mare viteză. Săptămâna trecută, alte 9 firme și asocieri și-au depus ofertele pentru primul lot. Costul total al autostrăzii se ridică la aproape 14 miliarde de lei, făcându-se loc în top 10 al celor mai scumpe autostrăzi din România.
Autostrada are o lungime de aproximativ 70 de kilometri, fiind divizată în două loturi: primul lot are 35 de kilometri, iar al doilea 33 de kilometri. Un al treilea lot, în apropierea frontierei, este în prezent în faza de studiu.
Conform purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, prima etapă va consta în evaluarea ofertei tehnice a fiecărui ofertant, urmată de evaluarea ofertei financiare. Câștigătorul va fi desemnat în funcție de rezultatele și punctajele obținute.
Mihai Vălușescu, jurnalist, menționează că autostrada va include construirea a 46 de noi poduri și pasaje, iar exproprierile în zona Timișoarei sunt costisitoare. Termenul pentru proiectare și execuție este de aproximativ 3 ani pentru ambele loturi.
Prin construirea autostrăzii A9, se va crea o nouă legătură între nordul și sudul Europei, devenind cea mai scurtă rută a culoarului paneuropean Gdansk-Salonic.
În plus, pentru deschiderea traficului spre Serbia, vor fi luate în calcul costuri suplimentare, inclusiv construirea unui nou punct de trecere a frontierei, atunci când șoselele de mare viteză se vor întâlni la graniță.
