Avionul Air India prăbușit era dotat cu un motor recent. Compania anunță o reducere de 15% a zborurilor și inițiază inspecții amănunțite pentru aeronavele Boeing.

Daniel
Moderator Daniel
5 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Avionul Air India prăbușit avea un motor recent

Avionul Air India care s-a prăbușit la scurt timp după decolarea din Ahmedabad avea un motor instalat recent, iar unul dintre motoare era programat pentru revizie abia în decembrie. În urma tragediei, care a dus la moartea a peste 270 de persoane, operatorul aerian a decis să reducă cu 15% zborurile internaționale și să desfășoare verificări extinse de siguranță la aeronavele Boeing 787 și 777.

N Chandrasekaran, în cadrul unui interviu, a afirmat că ambele motoare ale aeronavei aveau „istoric curat”. Motorul din dreapta a fost instalat în martie 2025, în timp ce motorul din stânga a fost verificat ultima dată în 2023 și urma să intre în revizie în decembrie 2025. Zborul AI171, un Boeing 787-8 Dreamliner cu destinația Londra, s-a prăbușit la mai puțin de un minut după decolare de pe aeroportul din Ahmedabad.

Anchetatorii analizează acum resturile și datele înregistrate de zbor, inclusiv sunetele din cabina de pilotaj, obținute de pe cutiile negre recuperate, pentru a reconstrui ultimele momente ale zborului și a stabili cauza accidentului. Chandrasekaran a subliniat că „această aeronavă, cu acest număr de înmatriculare, AI171, are un istoric curat” și a cerut publicului să nu tragă concluzii pripite.

Kishore Chinta, fost anchetator în cadrul Biroului Indian pentru Investigarea Accidentelor Aeriene, a declarat că starea unui motor de avion nu este neapărat legată de vârsta acestuia, în special pentru motoarele Genx-1B utilizate pe Boeing 787-8. Aceste motoare sunt echipate cu un sistem numit FADEC (Full Authority Digital Engine Control), care monitorizează continuu sănătatea și performanța motorului, iar decizia de revizie sau înlocuire se bazează pe datele monitorizate și inspecțiile fizice.

Publicitate
Ad Image

Cu toate acestea, Chinta a menționat că anumite componente ale motorului, cunoscute sub denumirea de „piese cu durată de viață limitată” (LLPs), au o durată fixă de utilizare, de obicei între 15.000 și 20.000 de cicluri. În timp ce investigarea este în desfășurare, Air India a anunțat o reducere de 15% a zborurilor internaționale operate cu aeronave wide-body până la mijlocul lunii iulie, din cauza accidentului.

Compania a precizat că decizia a fost determinată de „circumstanțe cumulate”, inclusiv verificări de siguranță suplimentare și prudență sporită din partea echipajelor. Autoritatea de aviație civilă din India a ordonat verificări suplimentare de siguranță pentru flota Boeing 787 a companiei Air India ca „măsură preventivă”. 26 dintre cele 33 de aeronave Boeing 787-8 și 787-9 din flotă au fost deja inspectate și autorizate pentru operare.

Air India a comunicat că restul aeronavelor urmează să fie inspectate în zilele următoare și că flota de Boeing 777 va efectua, de asemenea, controale de siguranță suplimentare. „Reducerea numărului de zboruri este o măsură dureroasă, dar necesară, după un eveniment devastator prin care încă trecem”, a declarat compania. Accidentul ar putea afecta semnificativ compania, care încearcă să se transforme dintr-o companie de stat cu probleme într-un operator privat performant, după ce Tata Sons a preluat Air India în 2022.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *