BAT evidențiază importanța produselor fără fum în diminuarea riscurilor legate de fumat
În urmă cu 20 de ani, au fost introduse pentru prima dată țigările electronice pe piață. În prezent, există o varietate de produse fără fum – inclusiv produse pentru vapat, produse care încălzesc tutunul și pliculețele cu nicotină pentru uz oral – care nu ard tutunul și nu produc majoritatea substanțelor chimice nocive asociate cu fumul de țigară.
Țările care au adoptat aceste produse fără fum au înregistrat o scădere semnificativă a prevalenței fumatului. De exemplu, Suedia demonstrează eficiența produselor fără fum în reducerea efectelor nocive asociate fumatului. La 20 de ani de la apariția țigărilor electronice, fumătorii adulți care altfel ar continua să fumeze au acum opțiunea de a trece complet la alternative cu risc redus.
Țări precum Japonia, Noua Zeelandă, Suedia, Regatul Unit și SUA au observat scăderi semnificative ale prevalenței fumatului. Suedia, având date pe termen lung, arată că abordarea de reducere a riscurilor asociate fumatului este eficientă. Deși consumul de tutun pe cap de locuitor în rândul suedezilor este similar cu media din Uniunea Europeană, Suedia are cea mai scăzută prevalență a fumatului din UE, de 5,4%.
Kingsley Wheaton, Chief Corporate Officer al BAT, a declarat: „Reglementarea progresivă ce permite fumătorilor adulți, care altfel ar continua să fumeze, să aibă acces la produse fără fum și să renunțe complet la fumat, poate susține reducerea incidenței fumatului. Aceasta trebuie dublată de măsuri de protecție a consumatorilor, prin standarde înalte impuse produselor și de măsuri de prevenire a accesului minorilor la aceste produse, precum și de sancțiuni pentru cei care încalcă regulile.” El a subliniat că reducerea riscurilor asociate fumatului este în interesul tuturor și că abordarea acestor probleme societale importante necesită un dialog deschis și schimb de informații științifice.
BAT a lansat recent Omni™, o platformă care încurajează schimbul de idei și dovezi științifice pentru a promova dialogul privind reducerea efectelor asociate fumatului.
BAT este o companie globală de top în domeniul bunurilor de larg consum, angajând peste 48,000 de persoane la nivel mondial. În 2024, compania a obținut venituri de 25.9 miliarde de lire sterline, cu un profit ajustat din operațiuni de 11.9 miliarde de lire sterline. Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori adulți să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului și ca 50% din venituri să fie generate de această categorie de produse până în 2035.
Portofoliul BAT include o gamă variată de produse cu nicotină care nu implică ardere, cum ar fi produsele pentru vapat, produsele de încălzire a consumabilelor din tutun și plante, precum și produsele moderne din nicotină pentru uz oral. După zece ani de investiții în dezvoltarea acestor produse, veniturile grupului generate de această categorie sunt de 3.4 miliarde de lire sterline în 2024, cu o evoluție robustă în profitabilitate.
BAT își propune, de asemenea, să reducă consumul de resurse naturale, să îmbunătățească condițiile de trai în comunitățile în care își desfășoară activitatea și să îndeplinească obiectivele climatice prin obținerea neutralității emisiilor de-a lungul lanțului de distribuție până în 2050. În 2024, BAT a primit certificarea AAA din partea CPD pentru rezultatele privind gestionarea schimbărilor climatice, securitatea resurselor de apă și a pădurilor, demonstrând un angajament puternic pentru transparență și protejarea mediului.
