Bucureștiul, printre codașii în ceea ce privește infrastructura pentru biciclete și zonele școlare. Care este impactul asupra siguranței copiilor?

Daniel
Moderator Daniel
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Bucureștiul, printre codașii în ceea ce privește infrastructura pentru biciclete și zonele școlare

Bucureștiul se află pe locul 34 din 36 într-un clasament european al numărului de străzi școlare și pistelor de biciclete protejate. O analiză de specialitate arată că rețeaua rutieră cu limite de viteză de 30 km/h din Capitală cuprinde doar un sfert din străzile orașului.

Clasamentul orașelor prietenoase cu copiii

Potrivit analizei, Paris a devenit cel mai bun oraș din Europa pentru pedalare și deplasare independentă a copiilor. Clasamentul întocmit de rețeaua europeană non-guvernamentală Clean Cities include și orașe precum Amsterdam, Anvers, Bruxelles, Lyon și Helsinki.

Bucureștiul nu are nicio stradă școlară amenajată lângă cele 169 de școli primare din Capitală, ocupând locul 34 din 36 în primul clasament european al orașelor prietenoase cu copiii, cu un scor de 2,2 din 30. Doar 25% din rețeaua rutieră se află sub limita de 30 km/h, comparativ cu aproape 90% în Paris.

Importanța străzilor școlare

Analiza a evaluat trei indicatori care reflectă recomandările ONU și ale altor experți: străzi școlare la școli primare, piste de biciclete protejate și limite urbane de viteză de 30 km/h, care contribuie la reducerea poluării și a accidentelor. Conform studiului, copiii au devenit mai puțin liberi să se deplaseze și mai puțin activi decât în trecut, iar părinții, profesorii și administrațiile locale pot face progrese rapide și semnificative.

Publicitate
Ad Image

În raport se menționează că zece orașe nu au nicio stradă școlară, iar unde există, restricțiile se aplică doar în anumite ore. De asemenea, în cinci orașe, sub 10% din străzi au limită de 30 km/h, iar pistele de biciclete protejate rămân rare, acoperind în medie doar 17% din rețeaua rutieră a celor 36 de orașe.

Recomandări pentru autorități

Studiul sugerează că, în Capitală, copiii pierd zilnic șansa de a merge pe jos sau cu bicicleta în siguranță. Printre recomandările adresate autorităților se numără generalizarea limitei de 30 km/h pe toate străzile secundare și în jurul școlilor, reducerea semnificativă a accidentelor ușoare, implementarea a 30 de străzi școlare permanente până la finalul lui 2028, crearea unei rețele de 100 km de piste protejate, un „Inel Verde pentru Copii” pe bulevarde majore care să conecteze școlile, parcurile și metroul, și realizarea unei platforme online de feedback pentru părinți, unde aceștia pot vota următoarea stradă de transformat.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *