Oprirea bruscă a motoarelor la zborul Air India 171
Anchetatorii au descoperit că, în cadrul anchetei preliminare privind accidentul zborului Air India 171, care s-a soldat cu moartea a 260 de persoane în luna iunie, ambele comutatoare de control al combustibilului ale avionului Boeing 787 Dreamliner s-au mutat brusc în poziția „cut-off”. Aceasta a dus la oprirea alimentării motoarelor cu combustibil și la pierderea totală a puterii la doar câteva secunde după decolare.
Detalii despre incident
Înregistrarea vocii din cabina de pilotaj surprinde un pilot întrebându-l pe celălalt de ce a „oprit motorul”, la care acesta a răspuns că nu a făcut-o. Raportul nu specifică cine a transmis apelul de urgență „Mayday, mayday, mayday” înainte de prăbușire. În momentul decolării, copilotul pilota aeronava, iar căpitanul supraveghea.
Repornirea motoarelor și prăbușirea
Comutatoarele au fost readuse în poziția normală de zbor, declanșând repornirea automată a motoarelor. În momentul accidentului, un motor își recăpăta tracțiunea, în timp ce celălalt se reaprinsese, dar nu își recuperase încă puterea. Zborul Air India 171 a fost în aer mai puțin de 40 de secunde înainte de a se prăbuși într-un cartier aglomerat din Ahmedabad, India, marcând unul dintre cele mai misterioase dezastre aviatice din țară.
Consecințele accidentului
Prăbușirea zborului Air India a provocat moartea a 241 de pasageri și a 19 persoane aflate la sol, fiind cel mai grav accident aviatic din ultimii zece ani. Avionul, un Boeing 787-8 Dreamliner, avea ca destinație Londra. Conform normelor internaționale în aviație, statul care investighează un accident trebuie să depună un raport inițial cu concluzii preliminare în termen de 30 de zile de la incident.
Concluzie
Accidentul aviatic al zborului Air India 171 ridică întrebări importante privind siguranța aviației și necesitatea unor investigații detaliate pentru a preveni viitoare tragedii.
