Ce declarații face consilierul premierului Ilie Bolojan despre măsurile destinate companiilor de stat și sectorului public?

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Măsuri fiscale pentru companiile de stat și administrația publică

Guvernul pregătește un nou pachet de reforme pentru eficientizarea companiilor de stat și a administrației publice, conform declarațiilor consilierului premierului Ilie Bolojan, Ionuț Dumitru, la Digi24.

Indicatori de performanță pentru companiile de stat

Dumitru a menționat că se lucrează la definirea unui set de indicatori de performanță pentru companiile de stat, care vor fi corelați cu măsurile de limitare a indemnizațiilor și a numărului de membri în structurile de conducere. El a subliniat că multe dintre aceste companii sunt ineficiente și livrează servicii de calitate slabă.

Eficientizarea administrației locale

Un alt obiectiv major al pachetului este eficientizarea administrației locale. Dumitru a indicat că există o problemă cu numărul de angajați din administrația publică, raportat la contribuabili, și a sugerat necesitatea unui sistem de referință care să includă criterii relevante pentru dimensionarea corectă a aparatului administrativ.

Impactul bugetar și obiectivele pachetului

Întrebat despre estimările economiilor la buget, Dumitru a explicat că multe măsuri au scopuri non-financiare, precum restabilirea echității sociale și eliminarea ineficiențelor din sistem. Deși nu există o formă finală a pachetului, se lucrează la mai multe componente, iar premierul a declarat că acesta va fi aprobat până la sfârșitul lunii iulie.

Publicitate
Ad Image

Reducerea salariilor în companiile de stat

Referitor la reducerea veniturilor în companiile de stat, Dumitru a afirmat că nu există o listă cu șefii care au acceptat să-și reducă voluntar salariile și a subliniat că este necesar un cadru legislativ care să reglementeze aceste aspecte.

Concluzie

Noua serie de măsuri pregătită de Guvern vizează atât eficientizarea companiilor de stat, cât și a administrației publice, cu scopul de a îmbunătăți calitatea serviciilor și de a restabili încrederea cetățenilor în instituții.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *