Stadiul lucrărilor pe Centura Zalău
Asociația Pro Infrastructură a semnalat pe Facebook că firma Sinohydro întâmpină dificultăți în realizarea mini-variantă de ocolire a Zalăului, lucrare ce ar fi trebuit să dureze doi ani, dar care se întinde deja pe o perioadă de aproape patru ani și jumătate. Conform reprezentanților asociației, stadiul fizic al lucrărilor este de 90%, însă plățile efectuate se ridică doar la 60% din valoarea totală a contractului.
Detalii contractuale
Contractul pentru Centura Zalău a fost semnat pe 31 iulie 2020, având ordin de începere emis pe 25 septembrie 2020. Proiectarea a avut un termen de șase luni, iar execuția de 24 de luni. Lucrările au început oficial pe 14 aprilie 2021, cu termen de finalizare în aprilie 2023, pentru un traseu de doar 5,53 kilometri.
Probleme de mobilizare și execuție
Asociația a evidențiat o mobilizare rușinoasă din partea antreprenorului, subliniind lipsa unor lucrări esențiale, precum giratoriul de la capătul estic, stratul final de asfalt, rigolele și alte detalii necesare. De asemenea, CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) nu a reușit să ia o decizie referitoare la asfaltul de uzură de pe poduri, deși a acționat prompt în alte situații.
Perspective și concluzii
Reprezentanții asociației au menționat că, în ciuda stadiului fizic avansat, există riscul ca lucrările să se prelungească până în 2026, ceea ce ar reprezenta o rușine internațională pentru colaborarea româno-chineză. Astfel, se ridică întrebări cu privire la eficiența gestionării proiectului și la respectarea termenelor stabilite.
Acest proiect reflectă provocările întâmpinate de infrastructura românească și ridică semne de întrebare asupra colaborărilor internaționale în domeniul construcțiilor.
