CFR Călători sărbătorește debutul întârziat al trenului modernizat
CFR Călători a întâmpinat întârzieri chiar și în inaugurările sale. Prima locomotivă modernizată cu fonduri europene a fost finalizată în august anul trecut, însă a fost pusă în circulație abia în aprilie 2025. Aceasta include o locomotivă și patru vagoane modernizate, dar aspectul acestora este unul îndoielnic, cu tablă strâmbă, colantată sau vopsită.
Deși CFR Călători anunță că patru trenuri modernizate vor circula pe ruta unde șina permite viteze de până la 160 km/h, în realitate este vorba despre o singură locomotivă și cele patru vagoane, care vor circula de două ori pe zi între București și Constanța, având indicativ diferit la fiecare plecare.
„Am atâta vechime că nu mă impresionează nimic”, a declarat un angajat al CFR Călători, referindu-se la trenul modernizat. Deși locomotiva are o vechime de peste 40 de ani, reprezentanții companiei susțin că a fost complet modernizată și că piesele necorespunzătoare au fost înlocuite.
O călătoare a menționat că speră ca trenurile „să rămână la fel de noi și de frumoase”, în timp ce CFR Călători a precizat că, începând cu 17 aprilie, trenurile pe ruta București Nord – Constanța vor circula zilnic, inclusiv în perioada Sărbătorilor de Paște și în minivacanța de 1 Mai.
Compania a adăugat că, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR de către firmele contractante, aceste tipuri de locomotive și vagoane vor fi utilizate preponderent în compunerea trenurilor InterCity, dar și pe alte rute de circulație în țară, inclusiv Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați și Timișoara.
CFR Călători are în prezent peste 1.000 de trenuri, dar în ultimii trei ani au fost modernizate sau reparate doar 20 de vagoane și nouă locomotive cu fonduri proprii. Compania a subliniat că starea trenurilor depinde și de comportamentul călătorilor, care adesea contribuie la deteriorarea acestora prin neglijență.
Pelungul următorului tren complet modernizat ar avea loc pe ruta București – Brașov, iar până în iunie 2026, se preconizează că 55 de locomotive electrice și 139 de vagoane vechi vor fi modernizate cu două miliarde de lei din PNRR. De asemenea, compania va realiza conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice cu acumulatori, un pas important spre reducerea emisiilor poluante.
