China își dezvăluie strategiile în conflictul comercial cu SUA: Restricții pe platformele sociale și atacuri asupra tarifelor lui Trump

Daniel
Moderator Daniel
5 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

China își dezvăluie strategiile în conflictul comercial cu SUA

China afirmă că dispune de numeroase resurse pentru a purta un război comercial cu Statele Unite. Recent, a început să cenzureze pe rețelele sociale conținuturile legate de tarife și să amplifice postările critice la adresa Washingtonului, după ce a promis măsuri „ferme” pentru a-și apăra interesele, în urma intrării în vigoare a noilor tarife vamale americane asupra produselor chinezești.

Taxele pe produsele care intră în Statele Unite din mai multe țări au crescut din nou, cu un impact major asupra produselor chinezești, care sunt principala țintă, având taxe vamale suplimentare totalizând 104%. Purtătorul de cuvânt al Ministerului chinez de Externe a subliniat „dreptul inalienabil și legitim al poporului chinez la dezvoltare”, adăugând că China va continua să ia măsuri ferme pentru a-și proteja drepturile și interesele legitime.

Ministerul chinez al Comerțului a declarat că are „voința fermă” de a răspunde la războiul comercial dus de Washington. „China va lua cu hotărâre contramăsuri și va lupta până la capăt dacă Statele Unite insistă să continue escaladarea măsurilor economice și comerciale restrictive”, a afirmat ministerul.

Cenzură pe rețelele sociale

În același timp, China a început să cenzureze conținuturile legate de tarife pe rețelele sociale, cu hashtagurile și căutările pentru „tarif” sau „104” fiind în mare parte blocate pe platforma Weibo. Pagina afișa un mesaj de eroare, în timp ce alte hashtag-uri, cum ar fi cele referitoare la penuria de ouă din SUA, au fost printre cele mai vizualizate. Televiziunea de stat CCTV a lansat un hashtag: „#UShastradewarandaneggshortage” (SUA au un război comercial și o criză de ouă).

Publicitate
Ad Image

CCTV a transmis că SUA „flutură băţul tarifar într-o manieră foarte vizibilă, impunând tarife pentru produsele din oțel și aluminiu ale UE, dar în același timp scriind scrisori discrete către țările europene și cerând urgent ouă”. Cenzorii de internet au permis, de asemenea, proliferarea comentariilor critice la adresa SUA, prezentând Statele Unite ca un partener comercial iresponsabil la nivel global, în timp ce China se pregătește pentru o luptă comercială mai amplă.

Perspectivele economice

Avocatul Pang Jiulin din Beijing, cu peste 10,5 milioane de urmăritori pe Weibo, a comentat că partea Chinei din exporturile către SUA va fi rapid înlocuită de țări precum Vietnam și India. El a subliniat că, în fața agresiunii economice a SUA, China nu are altă soluție decât să „lupte până la capăt”. Pang a adăugat că dacă și China crește tarifele la 104%, prețurile bunurilor americane, inclusiv ale brandurilor precum Apple și Tesla, vor crește, iar consumatorii chinezi vor plăti mai mult pentru produsele lor preferate.

Chiar dacă contraatacarea cu propriile tarife și controale ale exporturilor ar putea să nu fie foarte eficientă, având în vedere că China expediază în SUA de aproape trei ori mai multe bunuri decât cele 160 de miliarde de dolari pe care le importă, aceasta ar putea fi singura opțiune dacă Beijingul consideră că are un prag de suportabilitate mai ridicat decât Washingtonul.

Impactul asupra piețelor

Acțiunile chineze s-au prăbușit luni, indicele Shanghai Composite Index scăzând cu 7%, în cea mai proastă zi din ultimii cinci ani, dar au închis în creștere miercuri, susținute de promisiunile statului de a sprijini piețele locale. Comentatorul chinez Hu Xijin a declarat că echipa lui Trump este „cu adevărat delirantă” și că „tarifele lor reciproce vor fi bătute în cuie pe stâlpul rușinii în istorie pentru ca generațiile viitoare să râdă de ele.”

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *