CNIR: Investiții de aproape 6 miliarde de lei pentru 47 de kilometri ai Autostrăzii Unirii – A8.

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Investiții Semnificative pentru Autostrada Unirii – A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat recent contracte în valoare de aproape 6 miliarde de lei pentru construirea a 47 de kilometri pe Autostrada Unirii – A8. Anunțul a fost făcut pe pagina oficială de Facebook a CNIR, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban.

Detalii despre Contracte

Contractele vizează proiectarea și execuția a două loturi: lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) și lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km). Finanțarea acestora va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.

Lotul 1C Sărățeni-Joseni

Primul contract, pentru lotul 1C Sărățeni-Joseni, a fost semnat cu o asociere de firme din România și Bosnia-Herțegovina, având o valoare de aproape 5 miliarde lei și o durată de realizare de 54 de luni. Acest lot, situat în județele Mureș și Harghita, include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 plate și 2 ecoducte pentru animale. Lungimea totală a pasajelor și tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri, ceea ce reprezintă 50% din lungimea totală a lotului.

Lotul 1D Joseni-Ditrău

Al doilea contract, pentru lotul 1D Joseni-Ditrău, are o lungime de 14,4 kilometri și o valoare de 820 milioane lei. Constructorul este o asociere de firme din România și Bulgaria, iar durata de realizare este de 34 de luni. Acest lot din județul Harghita va include 21 de pasaje și viaducte, dintre care 3 ecoducte și un nod rutier la Ditrău.

Publicitate
Ad Image

Supervizarea Lucrărilor

În plus, CNIR a semnat și un contract pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung și complex lot al Autostrăzii Unirii, având o valoare de 49 de milioane lei, finanțată tot din fonduri europene nerambursabile.

Declarații Oficiale

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat că aceste contracte sunt esențiale pentru finalizarea secțiunii montane a Autostrăzii A8. El a menționat că, în doar un an de la lansarea proiectului, CNIR a reușit să semneze contracte în valoare de 18 miliarde lei pentru toate cele patru loturi de la Sărățeni la Pipirig. Budescu estimează că 2026 va fi anul în care proiectarea pentru A8 montan va fi finalizată, sperând ca anul următor să înceapă lucrările efective.

Concluzie

Această investiție majoră în infrastructura rutieră din România subliniază angajamentul autorităților pentru dezvoltarea rețelei de autostrăzi, având potențialul de a îmbunătăți semnificativ conectivitatea și siguranța transporturilor în regiune.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *