Comisia Europeană oferă un răgaz de doi ani constructorilor auto pentru a diminua emisiile de CO2

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Comisia Europeană oferă un răgaz de doi ani constructorilor auto pentru a diminua emisiile de CO2

Comisia Europeană a răspuns solicitărilor producătorilor auto și a acceptat să le acorde un termen de trei ani pentru îndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2 în 2025 pentru mașinile și camionetele lor, în loc de unul. Anunțul a fost făcut de președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

Îndeplinirea acestor ținte depinde de majorarea vânzărilor de vehicule electrice (EV), un segment unde producătorii auto europeni sunt în urma rivalilor din China și Statele Unite. „Obiectivele rămân aceleași. Ei trebuie să le îndeplinească, dar înseamnă mai multă marjă de manevră pentru industria auto”, a declarat Ursula von der Leyen.

Propunerea va fi prezentată luna aceasta și trebuie aprobată de guvernele UE și de Parlamentul European. După acest anunț, acțiunile Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz au crescut la Bursa de la Frankfurt. Surse din industrie au menționat că acordul ar trebui să se bazeze pe media perioadei 2025-2027.

Producătorii auto din blocul comunitar au avertizat că riscă să ajungă în situația în care vor trebui să plătească amenzi de 15 miliarde de euro pentru nerespectarea țintelor privind emisiile de CO2 din 2025, invocând încetinirea cererii pentru vehiculele electrice. Comisia Europeană a purtat discuții cu industria auto pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă sectorul, inclusiv pe partea de reglementare, și intenționează să publice planul de acțiune pentru industria auto a blocului comunitar.

Publicitate
Ad Image

Directorul de strategie de la Renault SA, Josep Maria Recasens, a afirmat că este „100% sigur” că modificările care vor fi introduse vor oferi producătorilor de automobile o marjă de manevră pentru a respecta normele de poluare. „Nu este vorba să fie abandonate sau întârziate țintele. Este vorba să fim flexibili cu privire la modul în care aceste ținte sunt atinse. În caz contrar, care este alternativa? Să plătești amenzi sau să închizi uzine?”, a spus Recasens.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *