Comisia Europeană propune eliminarea obstacolelor care împiedică dezvoltarea comerțului și a investițiilor în cadrul Uniunii Europene

Daniel
Moderator Daniel
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Comisia Europeană propune eliminarea obstacolelor care împiedică dezvoltarea comerțului și a investițiilor în cadrul Uniunii Europene

Comisia Europeană a prezentat miercuri o strategie privind piaţa unică, având drept scop crearea unei pieţe interne europene mai simple, mai fluide şi mai puternice. Potrivit unui comunicat al Executivului comunitar, strategia stabileşte acţiuni mai puternice pentru a reduce „barierele existente” care frânează comerţul şi investiţiile în interiorul UE, precum şi pentru a ajuta IMM-urile să îşi desfăşoare activitatea.

Strategia invită statele membre să contribuie la transformarea pieţei UE în cea mai bună alegere pentru întreprinderi, lucrători şi consumatori. „În lumea de astăzi, marcată de volatilitate economică şi tensiuni comerciale, piaţa UE este primul motor al competitivităţii noastre. Piaţa UE a crescut PIB-ul UE cu cel puţin 3-4 % şi a creat 3,6 milioane de locuri de muncă de la crearea sa. Finalizarea în continuare a pieţei unice ar dubla câştigurile deja obţinute”, apreciază Comisia Europeană.

Prioritățile strategiei privind piaţa unică

Printre priorităţile strategiei se numără eliminarea barierelor. Deşi Comisia recunoaşte necesitatea de a depune eforturi pentru eliminarea tuturor barierelor, strategia se axează pe eliminarea celor mai dăunătoare 10 bariere raportate de întreprinderi:

  • înfiinţarea şi operaţiunile complicate ale întreprinderilor;
  • norme complexe ale UE;
  • lipsa de asumare a responsabilităţii de către statele membre;
  • recunoaşterea limitată a calificărilor profesionale;
  • lipsa unor standarde comune;
  • norme fragmentate privind ambalarea;
  • neconformitatea produsului;
  • reglementări naţionale restrictive şi divergente privind serviciile;
  • norme împovărătoare pentru detaşarea lucrătorilor în sectoarele cu risc scăzut;
  • constrângeri teritoriale nejustificate în materie de aprovizionare, care determină preţuri ridicate pentru consumatori.

„Acestea sunt barierele care împiedică cel mai mult libera circulaţie a bunurilor şi serviciilor şi îngreunează valorificarea deplină de către întreprinderi şi cetăţeni a pieţei unice europene. Acestea au fost identificate pe baza unor consultări cuprinzătoare cu părţile interesate. Eliminarea acestora va îmbunătăţi libera circulaţie a produselor sigure, furnizarea transfrontalieră de servicii şi simplificarea înfiinţării şi funcţionării întreprinderilor în întreaga UE”, se arată în comunicatul Executivului comunitar.

Publicitate
Ad Image

Dinamizarea sectorului serviciilor

Comisia Europeană are în vedere un nou dinamism în sectorul serviciilor din Europa, având în vedere că serviciile reprezintă cea mai mare parte a economiei europene, dar comerţul lor transfrontalier stagnează. Strategia se axează pe sectoare specifice de servicii şi propune:

  • prezentarea unei legi privind serviciile de construcţii;
  • o nouă lege a UE privind livrările, pentru a moderniza normele atât în sectorul construcţiilor, cât şi în sectorul poştal şi al coletelor;
  • facilitarea serviciilor legate de industrie, cum ar fi instalaţiile, serviciile de întreţinere şi reparaţii;
  • sustinerea statelor membre în ceea ce priveşte scutirea serviciilor reglementate pentru întreprinderi de reglementările inutile.

Toate aceste acţiuni vor completa iniţiativele în curs din sectoarele energiei, telecomunicaţiilor, transporturilor şi serviciilor financiare.

Sprijin pentru IMM-uri

O altă prioritate a strategiei este sprijinirea dezvoltării şi creşterii IMM-urilor. Comisia introduce o nouă definiţie a întreprinderilor mici cu capitalizare medie, extinzând unele dintre beneficiile acordate IMM-urilor la aceste ţări sud-mediteraneene. Strategia propune un „ID pentru IMM-uri”, un instrument online care oferă o modalitate simplă de verificare a statutului de IMM. În plus, reţeaua reprezentanţilor pentru IMM-uri va promova măsuri de sprijinire şi facilitare a activităţii IMM-urilor în comerţul transfrontalier.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *