Conflicte în învățământul vrâncean
La o școală din comuna Suraia, județul Vrancea, o învățătoare de la clasa pregătitoare a solicitat intervenția poliției din cauza comportamentului provocator al elevilor. Aceasta se confruntă cu dificultăți în gestionarea unui număr mare de copii cu nevoi speciale, având în grijă 28 de elevi, dintre care mulți au probleme comportamentale. Inspectoratul Școlar a declarat că împărțirea clasei nu este legală, dat fiind că se atinge pragul maxim admis.
Provocări în procesul educațional
Învățătoarea Ionica Repede a menționat că integrarea eficientă a copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES) într-un colectiv atât de numeros este aproape imposibilă. În clasă, cinci dintre copii prezintă probleme grave, iar patru au probleme moderate. Aceasta a reușit să obțină mutarea la altă școală doar pentru un singur elev.
Reacția inspectoratului școlar
Livia Silvia Marcu, inspector școlar general ISJ Vrancea, a explicat că doamna învățătoare a solicitat împărțirea clasei, însă nu se poate realiza acest lucru din cauza reglementărilor legale. Inspectoratul intenționează să organizeze întâlniri cu părinții și să asigure consiliere școlară pentru a sprijini integrarea elevilor în clasă.
Părinții și problemele de comportament
Părinții elevilor se plâng de numărul mare de copii cu CES din clasă, considerând că este o situație imposibil de gestionat. O mamă a unui elev a declarat că, din cauza numărului mare de copii agitați și violenți, învățătoarea nu poate face față provocărilor. Directorul școlii, George Ariton, a recunoscut necesitatea unui sprijin suplimentar la clasă, mai ales în perioada de socializare a copiilor.
Opinie de specialitate
Psihologul Mariana Cătălina Dascălu a subliniat că integrarea copiilor cu probleme în învățământul de masă este benefică doar până la o anumită limită, dincolo de care nu se mai obțin avantaje nici pentru copii, nici pentru colegii lor de clasă.
Concluzie
Problemele întâmpinate în această clasă din Suraia evidențiază provocările cu care se confruntă învățământul vrâncean în gestionarea elevilor cu nevoi speciale, punând în discuție eficiența sistemului educațional și capacitatea de integrare a tuturor copiilor.
