Confruntarea Ideilor: Nicușor Dan și George Simion își dezvăluie viziunea asupra reformelor în educație

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Confruntarea Ideilor: Nicușor Dan și George Simion își dezvăluie viziunea asupra reformelor în educație

România se confruntă cu rate îngrijorătoare de abandon școlar și analfabetism funcțional. În cadrul dezbaterii organizate de Euronews, candidații la alegerile prezidențiale din 18 mai, George Simion și Nicușor Dan, și-au expus viziunea pentru sistemul de educație românesc și competențele necesare elevilor la finalizarea studiilor.

George Simion a criticat propunerea ministrului Educației, Daniel David, de a integra educația în Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT), subliniind că „nu ne putem masca propria incompetență incluzând toate domeniile în CSAT, declarând toate chestiunile ca fiind de securitate națională.” El a subliniat importanța implicării mediului universitar în asigurarea accesibilității pentru cei trei sferturi de elevi care nu au oportunitatea de a continua studiile universitare, adăugând că „profesorii debutanți au 3.700 de lei salariu, ceea ce reflectă disprețul autorităților.”

În contrast, Nicușor Dan a afirmat că educația este „o chestiune de siguranță națională”, subliniind deficitul de forță de muncă și necesitatea de a corecta analfabetismul funcțional pentru a evita dependența de forța de muncă externă. El a propus stimularea finanțării educației și adaptarea programelor școlare la cerințele pieței muncii, evidențiind importanța pregătirii profesorilor pentru a răspunde provocărilor actuale.

Cei doi candidați au discutat și despre șansele egale pentru copiii din medii defavorizate. Nicușor Dan a menționat că provine dintr-o zonă semi-rurală și a reușit să obțină un doctorat la Paris, subliniind necesitatea de a atrage profesori dedicați în învățământ, afirmând că „statul român are bani pentru asta, dacă nu îi cheltuie pe tot felul de prostii.”

Publicitate
Ad Image

George Simion a adăugat că „în școala românească continuăm să învățăm pe de rost multe lucruri”, subliniind că elevii trebuie să fie pregătiți pentru piața muncii. El a remarcat lipsa de corespondență între cerințele pieței muncii și ceea ce oferă școala, menționând că „facultățile s-au transformat în fabrici de diplome.”

Atât Nicușor Dan, cât și George Simion susțin necesitatea de a crea oportunități egale pentru toți copiii din România, pledând pentru o reformă reală a sistemului educațional care să răspundă nevoilor actuale ale societății.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *