CSM dezvăluie noi progrese în digitalizarea instanțelor. Care este soarta documentelor transmise online?

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

CSM dezvăluie noi progrese în digitalizarea instanțelor

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) anunţă progrese semnificative în digitalizarea instanţelor, prin îmbunătăţirea procesării cererilor transmise prin mijloace electronice. Indiferent de modalitatea de transmitere – fie prin portalul registratura.rejust.ro, fie prin e-mailul instanţei – documentele sunt integrate direct în dosarul electronic al cauzei, iar expeditorul primeşte o confirmare.

„CSM continuă procesul de digitalizare a sistemului judiciar, facilitând comunicarea cu instanţele judecătoreşti. Acest sistem de procesare a cererilor transmise electronic permite o gestionare rapidă şi sigură a documentelor”, a declarat CSM într-un comunicat de presă. Modulul dezvoltat în cadrul aplicaţiei ReJust susţine funcţionalităţile portalului, care a înregistrat până acum taxe judiciare de timbru în valoare de 32.500.000 de lei (aproximativ 6,5 milioane de euro).

Procesul de trimitere a cererilor

După trimiterea cererii prin portalul registratura.rejust.ro, documentul este prelucrat automat, iar expeditorul primeşte un răspuns de confirmare. Acesta include:

  • Numărul dosarului în care a fost încărcat documentul, inclusiv pentru cererile introductive.
  • Denumirea sub care a fost salvat, pentru identificare uşoară în dosarul electronic.

Răspunsul generat oferă garanţia că cererea a fost înregistrată efectiv în dosarul cauzei, putând fi consultată din acel moment. Documentele semnate electronic sunt verificate automat – sistemul analizează validitatea semnăturilor şi generează un raport, permiţând judecătorului să confirme autenticitatea semnăturii fără instrumente suplimentare.

Publicitate
Ad Image

Beneficiile digitalizării

CSM subliniază că acest mod de lucru ajută la compatibilizarea documentelor emise electronic cu necesitatea constituirii dosarului fizic. Noul sistem este complet integrat cu sistemul de gestionare a cauzelor, contribuind la reducerea riscurilor de omitere a corespondenţei electronice.

Iniţiativa face parte din eforturile continue de digitalizare a justiţiei, având ca scop creşterea transparenţei, accesului la justiţie şi eficientizarea activităţii instanţelor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *