Recunoașterea problemelor din sistemul de învățământ
Ministrul Educației, Daniel David, a admis că măsurile de austeritate implementate de fostul ministru Bolojan au avut un impact semnificativ asupra sistemului de învățământ din România, care era deja slăbit. David a declarat că unele comasări de școli au fost realizate în grabă.
Evaluarea măsurilor de austeritate
„Măsurile de austeritate luate în educație, incluse în primul pachet fiscal, nu sunt ireversibile. Impactul lor va fi analizat și la unele s-ar putea renunța”, a afirmat ministrul. Deși comasarea unor școli nu poate fi modificată în timpul anului școlar, se preconizează recalcularea valorii plății cu ora, în funcție de bugetul negociat pentru 2026.
Comasările de școli și efectele lor
Daniel David a subliniat că, deși unele decizii au fost luate în pripă, nu s-au produs efecte grave. „Sunt multe catastrofe care au fost anunțate și care nu au venit, de exemplu, că vor pleca jumătate dintre titularii din sistem sau că nu vom avea suplinitori. Sigur că nimeni nu-i foarte mulțumit de ceea ce a trebuit să decidem, dar școala funcționează”, a declarat el.
Monitorizarea situației și planuri de reorganizare
Ministrul a menționat că, în urma comasării, nu au avut loc mutări de elevi și nu au fost concediați angajați, ci doar s-a pierdut o poziție de director pentru unitățile școlare comasate. „Monitorizăm situația și suntem deschiși la corectări în noua reorganizare de anul viitor, dacă va fi necesar”, a adăugat David.
Concluzie
Recunoașterea de către ministrul Daniel David a implementării grăbite a comasărilor de școli subliniază provocările cu care se confruntă sistemul educațional românesc, evidențiind necesitatea unei reevaluări și posibile corecturi în viitor pentru a asigura eficiența și calitatea educației.
