Examenul de admitere în clasa a V-a, o soluție temporară, conform lui Daniel David
Daniel David consideră că examenul de admitere pentru clasa a cincea în unele școli nu reprezintă „un mecanism de bune practici”, ci o soluție temporară pentru selecția elevilor în unitățile de învățământ cu o cerere mare de înscriere în ciclul gimnazial. Ministrul Educației a subliniat că această măsură este temporară, până când se vor realiza reformele necesare în curriculum.
Într-o conferință susținută la Guvern, David a fost întrebat despre oportunitatea examenelor de admitere pentru clasele a cincea și despre presiunea pe care acestea o generează asupra copiilor de 11 ani. El a declarat că nu este de acord cu examenele de selecție foarte dure în cadrul învățământului obligatoriu, menționând și evaluarea națională din clasa a opta. „Până când vom face reformele necesare, nu avem alte mecanisme pentru a face o testare standardizată a copiilor”, a afirmat el.
David a explicat că, în prezent, școlile sunt inegale, iar notele profesorilor pot varia, deoarece nu există standarde comune bine definite. În cazul în care o școală are mai mulți candidați decât locuri disponibile, selecția se face prin examen, dar a subliniat că acest examen nu este obligatoriu pentru elevii care termină ciclul primar și trec în clasa a cincea la școala de care aparțin.
Ministrul a subliniat că examenul pentru clasa a cincea ar trebui să fie „o soluție de moment” până la realizarea reformelor sistemului educațional. El a menționat că examenele din cadrul învățământului obligatoriu ar trebui să aibă un rol informativ, oferind părinților și profesorilor informații despre progresul elevilor, dar că selecția pentru trecerea dintr-o clasă în alta nu este indicată în acest moment.
„Până când vom reforma curriculum și vom crea standarde mai puternice de evaluare, nu văd altă soluție”, a concluzionat Daniel David.
