Daniel David analizează anul școlar 2025-2026
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat recent că situația din învățământul românesc, înainte de începerea anului școlar 2025-2026, nu va fi semnificativ mai bună decât în anul precedent, în special în ceea ce privește infrastructura, având în vedere că nu au fost realizate construcții majore.
În răspunsul său la criticile referitoare la diminuarea numărului de elevi din clase la 30, David a afirmat că aceste limite sunt „puse arbitrar”. El a subliniat că și alte țări, precum Italia și Germania, au clase cu un număr similar de elevi și că România a avut această limită la liceu până în 2020.
Ministrul a explicat că nu poate vizita fiecare unitate de învățământ pentru a implementa directivele sale, exemplificând prin săptămânile „Școala Altfel”, unde părinții sunt adesea obligați să plătească pentru activitățile elevilor. David a subliniat că este ilegal ca părinții să suporte costuri pentru aceste activități, precizând că a emis instrucțiuni pentru desfășurarea acestora fără a necesita excursii costisitoare.
El a încurajat utilizarea cunoștințelor și competențelor în viața de zi cu zi în cadrul programului „Școala Altfel”, afirmând că aceasta este o oportunitate de a îmbunătăți performanțele elevilor în testele PISA.
Referitor la infrastructura școlară, David a clarificat că aceasta nu este sub controlul Ministerului Educației, ci al autorităților locale, care trebuie să asigure condiții adecvate pentru educație. El a menționat că, deși nu s-au realizat construcții majore, există unele proiecte în desfășurare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În concluzie, David a subliniat că, deși s-ar putea observa o îmbunătățire a infrastructurii, aceasta va fi, în continuare, insuficientă comparativ cu nevoile actuale ale sistemului educațional.
