Daniel David militează pentru combaterea abandonului școlar
Ministrul Educației, Daniel David, a reafirmat angajamentul său de a reduce abandonul școlar, subliniind că infrastructura educațională joacă un rol crucial în stimularea prezenței copiilor la școală. El consideră că structurile modulare reprezintă o soluție temporară pentru desfășurarea activităților didactice, în contextul mai multor proiecte susținute de Banca Mondială pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale.
„Așa cum am spus în diverse contexte publice, sunt preocupat nu doar de buna educație a celor care se află în sistemul școlar, dar și de a-i readuce la școală pe cei care se află în afara acestuia, fie ca urmare a abandonului școlar, fie prin faptul că nu au fost niciodată înscriși în sistemul educațional. Infrastructura educațională este unul dintre factorii care-i stimulează pe copii să vină la școală. Dacă nu ai această infrastructură, nu au unde să beneficieze de educație, iar dacă o ai, dar nu se ridică la standardele așteptate, poate fi o cauză a abandonului școlar,” a declarat David.
Ministrul a menționat că ministerul lucrează pentru a încuraja autoritățile locale să dezvolte infrastructura educațională, având în derulare o serie de proiecte susținute de Banca Mondială. Acestea vor implica temporar relocalizarea copiilor până la finalizarea consolidării, reabilitării sau construirii unităților școlare.
„Am vrut acum să văd dacă această relocare se face în condiții bune pentru copii, profesori, comunitate educațională și procesul educațional,” a adăugat David.
În acest sens, Daniel David a vizitat împreună cu primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, o structură modulară temporară. „Mi-a plăcut ceea ce am văzut – ceea ce nu este de mirare, în condițiile în care trebuiau respectate standardele privind spațiile educaționale stabilite de Banca Mondială. Am astfel încredere că copiii vor fi mulțumiți, iar procesul educațional se va putea derula în condiții bune,” a spus el.
Primarul a promis, de asemenea, construirea unui teren de sport în jurul acestei structuri, ceea ce ar îmbunătăți și mai mult calitatea mediului educațional din zonă. Daniel David a subliniat că aceste structuri modulare ar putea funcționa nu doar ca soluție temporară în timpul lucrărilor de infrastructură clasică, ci și în zone unde spațiile școlare sunt insuficiente.
Ministrul Educației s-a arătat îngrijorat de numărul mare de copii care nu fac parte din sistemul de educație obligatorie (4-18 ani), evidențiind că lipsa educației nu doar că le irosește potențialul, ci le reduce și șansele pentru o viață mai bună.
