Daniel David, Ministrul Educației: „O mulțime de copii” lipsesc din învățământul obligatoriu
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a exprimat îngrijorarea că un număr semnificativ de copii nu sunt integrați în sistemul de educaţie obligatoriu, care se întinde pe parcursul vârstei de 4-18 ani. Potrivit acestuia, „nu doar că le irosim potenţialul bun de inteligenţă/creativitate, ci le şi reducem şansele unei vieţi mai bune”.
Mesajul a fost transmis pe Facebook în contextul începerii înscrierilor la creşă, grădiniţă sau alte servicii complementare de educaţie timpurie, pe 26 mai 2026. Ministrul a subliniat că o preocupare majoră nu este doar faptul că unii copii ajung în sistemul de educaţie fără a putea depăşi o zonă de analfabetism funcţional, ci şi numărul mare de copii care nu sunt parte a sistemului de educaţie obligatoriu, fie din cauza abandonului, fie pentru că nu au fost înscrişi.
„Aşa cum a arătat şi în recentul «Raport asupra educaţiei şi cercetării din ţară» (Raportul QX), o îngrijorare mare este că prea mulţi copii nu sunt parte a sistemului de educaţie care este acum obligatoriu (4-18 ani)”, a adăugat David.
El a subliniat importanţa educaţiei, afirmând că „în lumea care vine, educaţia va face tot mai mult diferenţa între cei care vor avea succes şi/sau o viaţă bună şi cei care vor fi pierzători”. De aceea, a încurajat comunitatea să se mobilizeze pentru a oferi tuturor copiilor eligibili posibilitatea de a intra în sistemul educaţional obligatoriu, unde deja există infrastructura necesară.
„Ştiu că încă mai avem de lucru pentru a asigura toată infrastructura necesară şi/sau disponibilă la standardele pe care ni le dorim – mai ales la nivel de creşe, dar şi la celelalte niveluri -, dar haideţi să construim împreună simultan infrastructura şi mentalitatea că educaţia este cea mai bună cale spre succesul şi/sau bunăstarea socială”, a concluzionat ministrul.
