Daniel David: Observ cum copiii ies din etapele esențiale fără abilitățile necesare pentru a se descurca în viață

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Daniel David: Observ cum copiii ies din etapele esențiale fără abilitățile necesare pentru a se descurca în viață

Ministrul Educaţiei, Daniel David, atrage atenția asupra problemelor grave din sistemul educațional preuniversitar, subliniind că aceasta pierde mulți copii pe parcursul școlarizării, iar rata abandonului este alarmant de mare. David menționează că sute de mii de copii nu ajung în sistemul educațional, iar cei care finalizează ciclurile cheie nu dețin competențele necesare pentru a face față provocărilor vieții.

„Văd un sistem educaţional preuniversitar care pierde pe parcurs foarte mulţi copii. Rata abandonului este foarte mare… Vorbim de sute de mii de copii care nu au ajuns în sistemul educaţional. Văd copii care, deşi au fost prinşi în şcoală, la sfârşitul ciclurilor cheie nu au competenţe suficient de dezvoltate pentru a face faţă vieţii”, a declarat David.

Ministrul a evidențiat și problema analfabetismului funcțional, care se prezintă la o rată semnificativă. „Nu văd un sistem educaţional care să construiască pe aceste atribute pe care le avem, creativitate şi inteligenţă”, a adăugat el. De asemenea, acesta a subliniat fragmentarea în zona cercetării și problemele legate de competitivitatea internațională, capacitatea de a atrage fonduri și de a publica în reviste de top.

În ceea ce privește soluțiile, David a declarat că acestea sunt complexe, dar trebuie să înceapă cu măsuri simple. „Imediat după Paşti vom evalua toţi actorii care contează din sistemul de cercetare, universităţi, institute ale Academiei. După evaluare, vom ști cine este competent internaţional, astfel încât să îi susţinem în ceea ce priveşte salariile, infrastructura etc.”, a explicat el.

Publicitate
Ad Image

El a menționat că este necesară o concentrare academică, propunând formarea de institute mai mici între ele, pentru a crea o masă critică care să conteze. „Aceasta este miza mare pe zona de cercetare, inovare. După ce ai aşezat această structură poţi cere bani mai mulţi, poţi atrage granturi internaţionale”, a afirmat David.

Referitor la învăţământul superior, David a subliniat importanța ca universitățile să își precizeze misiunea. El a solicitat ca acestea să își asume una dintre cele trei misiuni: educaţie şi cercetare avansată, educaţie şi cercetare sau educaţie, axată pe formarea de resursă umană. „Ţara are nevoie de toate cele trei categorii și, odată ce ai făcut asta, eşti corect faţă de student, care ştie la ce să se aştepte”, a încheiat ministrul.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *