Daniel David respinge întoarcerea la teze și semestre
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că nu susţine reintroducerea tezelor după modelul vechi, precum şi revenirea la sistemul în care anul şcolar era împărţit în semestre, în loc de module. El subliniază necesitatea concentrării pe îmbunătăţirea sistemului actual de învăţământ.
Referitor la evaluările sumative, ministrul a menționat că profesorii au în continuare posibilitatea de a le efectua. „Nu opreşte nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, că se cheamă teză sau nu se cheamă teză, chiar contează? Chiar contează ponderea pe care o are în medie? Până la urmă contează evaluarea sumativă”, a afirmat David.
Ministrul a evidenţiat că practica tezelor este „neuniformă” din cauza lipsei unor standarde clare de evaluare. El a adăugat: „Până când clarificăm aceste standarde de notare, eu vă sugerez să nu mai tot schimbăm şi să înnebunim copiii. Nu există niciun argument psiho-pedagogic pentru care ar trebui să ne reîntoarcem de la module la semestre. E drept că nu am avut argumente foarte puternice nici când am trecut de la semestre la module, dar odată ce am trecut şi lucrurile funcţionează, nu mai tot facem schimbări bulversând copiii.”
Daniel David a concluzionat că este esenţial să ne concentrăm pe ceea ce putem îmbunătăţi în sistemul actual, fără a schimba din nou structura acestuia.
