Închiderea liniei feroviare București-Giurgiu
După un an de la redeschiderea căii ferate dintre București și Giurgiu, călătorii se confruntă din nou cu riscul de a rămâne fără trenuri. Această linie a fost închisă timp de 19 ani în urma prăbușirii podului de la Grădiștea.
Modernizarea căii ferate
În prezent, întregul traseu urmează să fie modernizat, ceea ce ar putea duce la blocarea traficului feroviar. După redeschiderea inițială, CFR a promis circulația a șapte trenuri pe zi, însă, în prezent, doar trei garnituri circulă în fiecare direcție.
Condiții și viteze de circulație
Trenurile actuale circulă cu viteze reduse, de 60-70 km/h, cu o viteză medie de 40 km/h. Odată cu modernizarea căii ferate, se estimează că trenurile vor putea circula cu viteze de peste 150 km/h.
Investiții și etape de lucru
Contractul pentru modernizare este evaluat la peste 2 miliarde de lei și include electrificarea întregului traseu și înlocuirea șinelor vechi, care au fost neglijate timp de 19 ani. Lucrările vor fi desfășurate în două etape: șase luni pentru proiectare și doi ani și jumătate pentru modernizare.
Impactul asupra călătorilor
În cazul în care traficul va fi suspendat, între București și Giurgiu va circula un singur tren pe zi, care va avea un traseu mai lung cu 20 km, ocolind prin Videle. Prețul biletului va crește de la 20 de lei la 50 de lei, menținându-se același timp de călătorie de 2 ore și jumătate.
Concluzie
Modernizarea liniei feroviare București-Giurgiu, deși necesară, va avea un impact semnificativ asupra călătorilor, atât din punct de vedere al accesibilității, cât și al costurilor.
