Rețineri în cazul unei fraude prin call-center
Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) au reținut 13 persoane într-un caz de înșelătorie prin call-center, anunțat joi. Alte 250 de persoane sunt urmărite penal în acest dosar.
Acuzații și activități ilegale
Membrii grupării infracționale sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, acces ilegal la un sistem informatic în formă continuată, înșelăciune cu consecințe deosebit de grave și operațiuni ilegale cu instrumente de plată fără numerar.
Procurorii au dispus reținerea celor 13 inculpați pe 9 și 10 iulie 2025. În cadrul investigațiilor, au fost audiate aproximativ 300 de persoane, iar gruparea a operat prin intermediul a șase call-centeruri situate în București și Brașov. Aceștia contactau persoane din alte țări, promițându-le oportunități de investiții, în urma cărora le determinau să transfere sume de bani.
Percheziții și probe confiscate
În urma perchezițiilor, procurorii au confiscat sume totale de aproximativ 195.000 euro, 4.600 dolari și 69.000 lei, precum și peste 400 de unități PC și laptopuri. De asemenea, au fost ridicate ceasuri și alte mijloace de probă, iar sechestru asigurător a fost dispus asupra a trei autoturisme și a unor sume în criptomonedă, echivalente cu 111.491 euro și 135.621 dolari.
Urmări legale
Cele 13 persoane reținute vor fi prezentate Tribunalului București cu propunerea de arestare preventivă pentru 30 de zile. Ancheta continuă în privința celorlalte persoane implicate, care sunt considerate membri ai grupului infracțional organizat.
Concluzie
Cazul evidențiază complexitatea și amploarea infracțiunilor informatice, subliniind necesitatea de a întări măsurile legale împotriva fraudelor online.
