Două propuneri pentru provocarea majoră a Autostrăzii Unirii A8
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunţat că a primit miercuri două oferte pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 B Grinţieş-Pipirig, considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii A8. Valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA).
Constructorii care au depus oferte sunt:
- Asocierea SA&PE Construct SRL (LIDER) – Euro Asfalt – Tehnostrade SRL Spedition UMB (România – Bosnia-Herţegovina)
- Asocierea MAPA Insaat VE Ticaret (lider) – Gunal Insaat Ticaret VE Sanay Anonim Sirketi (Turcia)
Lotul 2 B are o lungime de 31,5 kilometri, iar durata de realizare este de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţie. Finanţarea este asigurată prin fonduri europene, Programul Transport 2021-2027, şi din fonduri de la Bugetul de Stat.
Acest lot este caracterizat de o complexitate tehnică ridicată, incluzând:
- 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
- 60 de poduri şi viaducte, dintre care două cu peste 1.000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistriţa, cu 1275 metri)
- Aproximativ 20 de kilometri de pasaje şi tuneluri, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot
- 12,7 milioane mc de excavări
Materialul evacuat din şantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziţia autorităţilor publice locale sau a altor autorităţi publice, cu titlu gratuit.
Lotul 2 B, care se desfăşoară în judeţul Neamţ, include un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş), conexiune cu lotul 2 A, precum şi o descărcare provizorie la Est, ce asigură funcţionalitatea independentă în legătură cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin).
